lørdag den 18. september 2010

EN VARM SJÆL I ET VARMT LEGEME

En hurtig sjælevarmer
Sidste vinter, da sneen og kulden havde et fast greb og lille Dannevang strikkede jeg denne sjælevarmer. Jeg forsøgte, at hækle en fin kant, men jeg var bestemt ikke tilfreds med resultatet, så min søde kollega brugte lige en lørdag eftermiddag og vupti, så var der en fin kant.
Da sjælevarmeren var færdig røg den ind i skabet.....aller bagerst og blev glemt.
Da jeg her for nylig pakkede mit sommertøj væk dukkede den pludselig op igen, så nu skal jeg da til at bruge den.
Den skulle lukkes med et silkebånd, men jeg har ikke kunne finde et i en passende farve, så i stedet bliver den lukket med en broche.
Opskriften fandt jeg i et gammelt nummer af INGELISE - Alt om Håndarbejde (nr 7 fra 2005).
Garnet er en mohair-kvalitet, som jeg fandt i en fantastisk garnforretning på Nørrebro i København (Nicoline Garn) for et godt stykke tid siden. Bandarolerne er desværre for længst smidt ud, så jeg ved ikke, hvad garnet hedder, men sjælevarmeren er meget let og lun.
Den er hurtig at strikke (pind 4 og 8), og man skal kun bruge ca 200-250 g garn.
Den er perfekt i disse dage, hvor vejret skifter mellem regn og solskin ca. hvert 10. minut, og så siger de jo, at grønt er godt for øjnene ;o)

4 kommentarer:

Anita sagde ...

Hei og tusen takk for veldig hyggelig hilsen på min blogg.

Det var jammen mye fint å se på her inne på din blogg også. Ser at vi har mange felles interesser:-)

Karen sagde ...

Ja, det tror jer, at vi har. Tak for din søde kommentar. Du må endelig kigge forbi igen snart ;o)

Hannestrik sagde ...

Hej Karen.
Tak for din hilsen. Jeg vil komme forbi og se hvad der optager dig.
Hilsen Hanne

Karen sagde ...

Kære Hanne, tak for din hilsen. Du er altid velkommen ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...