søndag den 26. september 2010

Tændte stearinlys og friskbrygget kaffe

Lykken er : Kaffe, stearinlys og et nystartet hækle-håndarbejde

Endelig er man blevet feberfri, og så er vejret bare ØV!

Nåh, men det er jo bare en god undskyldning for at lave en god kande kaffe og tænde stearinlysene. 

Jeg har dog fået lavet lidt fornuftigt!
Jeg fik sorteret alle mine rester - de er nu pakket i poser med nøjagtig angivelser af, hvor mange gram, der er af hver slags, så nu har jeg da i det mindste fået et overblik. 

Så er det store overblik der ;o)


Et penalhus kan man vel altid bruge....

Jeg fandt en masse tyndt bomuldsgarn, og pludselig kunne jeg mærke, at min indre "hækler" rørte på sig. Jeg begyndte at hækle et penalhus til mig selv. Hovedfarven bliver sort, for så gør det ikke så meget, hvis blyanter/kuglepenne smitter af....det kan nemlig ikke ses ;o).  Det gode ved sådan en oprydning er, at jeg har fået en masse gode ideer....og mit hovede er fyldt med små-projekter, som jeg gerne vil i gang med. Og heldigvis er der så mange kreative mennesker i blog-verdenen, så når min egen fantasi ikke slår til, så kan jeg hente inspiration rundt omkring hos andre. ;o)

7 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Kaffe og stearinlys er ingen dårlig kombi. Dejligt for dig feberen er forsvundet og sikke et fint hæklet penalhus du har gang i :-)

emmy sagde ...

Rigtig hyggeindevejr i dag. Godt du er blevet rask, det er fint dit penalhus du har på hæklepinden ;)

Karen sagde ...

Ja, det er rigtigt hygge-indenfor-vejr....det mener mine katte også, så der er gang i hækleriet ;o)

Annette sagde ...

Alletiders at du har fået sorteret dine rester... det gør det sjovere at kigge gennem kasserne. Et fif kunne være, som jeg gør, at nummerere kasserne og for hver at skrive ind i en kinabog, hvor lidt/meget der er af de forsk. kvaliteter m.m...
Men hyggevejr, var det bestemt igår... Håber helbredet er kommet i top...
kh
Annette

Karen sagde ...

Kære Annette, det var en rigtig god idé...det havde jeg ikke tænkt på....som der er nu skal jeg det hele igennem for at se om jeg har nok garn....med en kinabog kunne jeg jo nøjes med at slå op i bogen....smart!
Kh Karen

lilian søgaard wogensen sagde ...

hvor sjovt at se dine bøjler....
jeg går netop og fumler med tanken om at overtrække nogle bøjler...

Karen sagde ...

Hey Lilian,
Jeg har taget dem i brug....og de holder faktisk rigtig godt på de der bluser/jakker/trøjer, som har en tildens til at falde ned - så de har virket efter hensigten....når jeg lige får et ledigt øjeblik tror jeg jeg strikker/hækler nogle flere. God fornøjelse ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...