tirsdag den 21. september 2010

VÆK og fundet igen

For en hel del år siden fandt jeg en en pragtfuld opskrift i Alt Om Håndarbejde (nr 4/99).  Det var en meget kompliceret sag, med masser af farver og mønster, og jeg turde faktisk ikke rigtig gå i gang med den på det tidspunkt.

Efter at have drømt om lige netop DEN trøje i årevis tog jeg for ca. 4 år siden mod til mig og gik ud og købte garnet til den. Og så gik jeg i gang.


Det var bestemt ikke et tv-strikketøj, for det var lidt med tungen lige i munden, masser af tællen og evige farveskift.

Da jeg var næsten færdig (manglede ca 10 cm på for/bagstykket+1 ærme) måtte jeg pakke kunstværket væk, for vi skulle flytte fra vores daværende lejlighed til et kæmpe, faldefærdigt skrummel af et hus.


Strikkeprojekter blev udskiftet med gipsplader, spartelmasse og cement, og da vi efter masser af tid og arbejde endelig havde fået gjort halvdelen af huset beboeligt, ja, så var mit fancy strikketøj pist væk. Jeg kunne simpelthen ikke huske, hvor jeg havde pakket det ned........ØV


Nu ca. 3 1/2 år efter, at det blev pakket væk har jeg endelig fundet det igen.....det lå i en kasse med køkkenting, som jeg egentlig havde tænkt mig skulle afleveres til den lokale genbrugsbutik......


Garnet er fra Garnstudio og er en fantastisk bomulds/viskose blanding og passer til pind 3 1/2.


Nu sidder jeg så her med min halvfærdige og håbløst umoderne trøje....men den skal nok blive færdig, for har jeg faktisk ønsket lige netop den trøje siden 1999, men for søren da, hvor jeg har svært ved at få min hjerne til at rumme det mønster.....

4 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Det var da godt, at kassen ikke allerede var røget afsted! Trøjen ser da så klassisk ud, at den sagtens kan bruges - og sikke lækre farver!

Karen sagde ...

Tak Mette, ja jeg er glad for, at jeg lige kiggede i kassen en ekstra gang. Det er mig stadig en gåde, hvordan jeg har kunnet lægge mit strikketøj ned i en køkkenkasse....men der sker mystiske ting, når man skal flytte ;o)

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor var det godt du lige tjekkede kassen en ekstra gang, det ville da have været både synd og skam hvis det var blevet smidt ud med alt det arbejde du har lagt i det flotte projekt.

Glæder mig til at se det færdige resultat :-)

Karen sagde ...

Kære Strikkeentusiasten,
det gør jeg også ;o) Det skal nok komme, men jeg tror jeg skal bruge en dags tis på at sætte mig ind i det mønster igen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...