søndag den 17. oktober 2010

dagens bedste tid og så en lille strikkeprøve

Jeg vågnede tidligt her til morgen - og det elsker jeg. Solen var ikke stået op, men man kunne lige skimte lidt morgenrøde ude i horisonten. Og bedst af det hele - DER VAR HELT STILLE - selv mine katte sov længe ;o)


Morgen hygge i stearinlysenes skær
 For mig er det en livsnødvendighed lige at få 15-20 min i fred og ro om morgenen. Det er der jeg "finder" mig selv og planlægger dagen.
Jeg ved, hvad jeg SKAL lave i dag....jeg skal ordne en masse papirarbejde, som jeg ikke har haft tid til at lave på arbejde. 

Men jeg skal også strikke lidt....og det der skal startes på i dag er min "futte rundt derhjemme" trøje. Jeg har valgt garnet ud fra det ene kriterium, at den færdige trøje skal kunne tåle hyppig maskinvask, og hvis man vasker den om aftenen, skal den helst være tør næste morgen - ergo, den skal strikkes i akrylgarn - det er en trøje, der vil blive udsat for alt lige fra havearbejde til opsætning af gipslofter, så den må heller ikke være for dyr i garn (så nænner jeg jo ikke at bruge den).

Nåh, men jeg købte det famøse garn (300 g for 45 kr), og havde egentlig tænkt mig "en lige ud af landevejen" model (retstrik med raglan-ærmer).....men så.....ja, så faldt jeg over opskriften på en strikket jakke med et flot strukturmønster (tillæg til Hendes Verden nr 41, 2010).



TANJA fra Falk Garn
  I morgen stilheden lavede jeg så en lille strikkeprøve, og mønsteret er såre simpelt. Der skal ændres noget i forhold til maskeantal og den slags, men så får jeg altså også en hjemme-jakke i stedet for en hjemme trøje ;o)

3 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Stille morgner er dejlige, jeg nyder dem også.
Mønsteret du har fundet er rigtig sød, glæder mig til at se mere til trøjen, god fornøjelse.

Citronmoster sagde ...

Det er skønt at ha mig-selv-morgner. Sødt mønster. God søndag :-)

Karen sagde ...

Tak skal I ha'. Jeg glæder mig også til at komme rigtigt i gang med den jakke ;o)
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...