lørdag den 16. oktober 2010

en varm (næsten selvlysende) vinter regnbue......



 Jeg har gået og tænkt over vinterens mørke et stykke tid nu, og så besluttede jeg mig for, at denne vinter vil jeg være en anelse selvlysende......det er i øvrigt også mere trafik-sikkert :o) Jeg har derfor købt garn til at strikke et sjal, som kan lyse lidt op på de mørke vinterdage.
Garnet er et blandings garn af uld (75 %) og akryl (25%), så det burde kunne holde kulden væk fra mine skuldre.
Jeg afprøvede flere forskellige opskrifter i aftes: dobbeltgarn og store pine, forskellige mønstre, strikkede firkanter, hæklede firkanter osv, men det blev "forkert". Til sidst faldt jeg over en opskrift fra Hendes Verdens strikketillæg nr 38 fra 2009. Det er strikket på p 3, og opskriften er såre simpel, så det er et rigtig godt "tv-strikketøj".
Jeg tror, at det bliver for ensformigt udelukkende at strikke på dette her sjal, så mon ikke jeg skulle begynde at kigge efter en opskrift til min "hjemmetrøje"?

7 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den ser da ud til at blive rigtig smart.

Karen sagde ...

Tak skal du ha' Helvig - det tror jeg også den bliver - den bliver i hver tilfælde farvestrålende ;o)
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Det ser pragtfuldt ud med de farver :-)

Karen sagde ...

Citronmoster - tak ;o)
Jeg syntes, at jeg trængte til nogle knaldfarver - det meste af det garn jeg har liggende er sort eller gråt.
Kh Karen

Helle : sagde ...

Det garn måtte jeg bare også eje så der smuttede lige 3 poser med hjem fra Brugsen og de ligger og venter på at blive omsat til et slumretæppe. De kan da lyse lidt op på en sort sofa ik.

Karen sagde ...

Et slumretæppe af det garn lyder som en smadder god idé - og på en sort sofa vil sådan et tæppe helt sikkert se fantastisk ud ;o)
Kh Karen

Gowry sagde ...

Det var da en fremragende ide - elsker farver og dem du har valgt, er jo helt geniale :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...