lørdag den 2. oktober 2010

....Og så sætter jeg mig lige i en rundkreds og finder min indre strikker...;o)

Så kom der ro på igen.

Jeg satte turbo på pindene i går aftes og resultatet blev, at jeg nu kun mangler et ærme for at være færdig med min forårstrøje.

Det betyder, at jeg formodenligt i løbet af ugen så småt kan starte på et af de projekter, der står på min "to-do" liste...som da jeg kiggede den efter i sømmene faktisk er MEGET lang.

Ud over den tykke vintertrøje med snoninger, en Cecilia vest og kilevesten, så står der også en masse småting (også noget, som ikke skal strikkes), bl.a. benvarmere, et tørklæde med flæser, køkkengardiner, nyt betræk til mine spisestuestole og en masse småting af nogle af alle mine garnrester - f.eks grydelapper.

Og ja, så fik jeg lige et vink med en vognstang af familien i går.

Min trofaste "den bor jeg i, når jeg sutter rundt derhjemme" trøje, som jeg arvede efter en studiekammerat for....ja hold godt fast  - 24 år siden - den er familien sørme træt af at kigge på?!?

Den er også ved at gå i opløsning nu, men den er bare så dejlig! Den er 100 % akryl, hvilket betyder at jeg kan smide den i vaske maskinen om aftenen og næste morgen er den tør (og klar til brug). Og den er blevet vasket de første 1000 gange, for det er virkelig min "arbejdstrøje".

Jeg har lovet familien, at jeg vil strikke mig en ny af den slags trøjer og så smide den gamle ud....i den rækkefølge!

Så nu skal jeg lige have det ærme strikket....så tager jeg hul på min "to-do" liste :o)

10 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Skønt når ens projekter skrider fremad.
Knapt så skønt når man skal skille sig af med en trøje der er gået godt til ;-)

Karen sagde ...

Ja, jeg kommer til at savne den, men så må jeg jo bare strikke en, som kan holde lige så mange år ;o)

Brilleting sagde ...

Hey Karen.
Mange tak for dit indlæg i min blog. Tilmelder mig fluks som fast læser her, da jeg er sikker på at du kan fremme min indre stik-o-man, og om ikke andet, så er jeg helt med på hvad det vil sige at have en ALT for lang to-do-liste! :-D Din blog ser rigtig spændende ud - glæder mig til at følge med!
Ha' en lækker dag!
Kh. Jane

Fru Larsen sagde ...

Ha ha den der to do liste, den er lidt træls at komme igang med. Men det er så rart når man kan begynde at strege ud på den. Rigtig god fornøjelse med dine projekter. Iøvrigt, velkommen til min blog, og tak for din søde kommentar:))

Karen sagde ...

Velkommen til ;o)
Ja, to-do lister er kan være lidt af en pestilens, men de skal til, for ellers får jeg slet ikke lavet noget ;o)
Og indre strik-omaner, dem er er jeg ekspert i at få ud af busken ;o)
Kh Karen

Strikkeglæde sagde ...

Hej igen,'
Så er jeg klar til at følge med hos dig også!!
Mvh Susanne

Karen sagde ...

Hej Susanne,
Velkommen til - håber vi kan inspirere hinanden (og andre)
Kh Karen

Regnbue Måne sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Regnbue Måne sagde ...

Tak for kommentar i min blog, lidt hyggeligt og så har jeg da et bevis på at nogen læser med ;-)

Jeg er ikke den store strikker, men vil rigtig gerne strikke og kom da også lige til at købe 5 nøgler i Netto igår :-D

Kender også godt til lister, øverst på min er betræk til en "voksi" hvor jeg lige har fået dynen forærende.

emmy sagde ...

Dejligt at have en lang "to-do liste". Men du kan og gøre som mig, jeg har flere strikketing igang ;)

Det må være svært at smide en gammel trøje, der har fulgt dig i 24 år, ud ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...