tirsdag den 26. oktober 2010

til grin kan man jo altid blive......:o)

Så er jeg kommet tilbage fra min mini-efterårsferie......og mit orkis-kursus!

Lige da vi var kommet overrakte min mor mig en fin æske - og jeg er aldeles vild med den slags ;o).
Og inden i?

















Ja, lige netop - orkis udstyret. Jeg fik aldeles kolde fødder og præstations angst, for pludselig kunne jeg huske alle de fine ting min mor i årenes løb havde produceret. Jeg udskød derfor kursus-starten til næste dag ;o)

Jeg løb naturligvis ind i problemer.....min mor er højrehåndet, og det er jeg ikke! Så hun viste, hvad man skulle gøre og så gjorde jeg det.....bare spejlvendt - det skabte virkelig forvirring, for ligegyldig hvordan jeg bar mig ad, så mente min mor, "at det så forkert ud" - og min far, som fulgte meget interesseret med i hele processen udbrød pludselig med undren i stemmen: "Skal hun virkelig stritte sådan med alle 10 fingre"?
Der sad jeg viklet ind i tråd og med alle fingrene strittende i hver sin retning og grinede, så tårerne trillede.
Hmmm, men hvad kom der så ud af alle mine anstrengelser?

 Ja, først en tredimensionel ufo.....eller sådan noget. Jeg ved ikke lige, hvad der skete, men det kom bestemt ikke til at ligne den lille lysedug, som min mor foreslog jeg lavede.....men denne orkis-dims kan stå selv.....og det kan en lysedug ikke ;o)
 Næste forsøg blev lidt bedre......det kan ligge vandret, men jeg løb tør for tråd, så jeg måtte stoppe midt i det hele!


3. og sidste forsøg blev okay....det så endda også rigtigt ud, men da havde jeg mistet tålmodigheden for denne gang.

Men min mor havde ret - orkis er ikke så svært. Dvs knuderne er ganske simple, men man skal øve sig gevaldigt på teknikkerne og have fred og ro til det, og det var ikke lige det, der var mest af i min ferie.
Jeg har bestemt ikke mistet gejsten, så en dag sætter jeg mig ned og går i gang (igen) - FOR JEG VIL LÆRE DET....

4 kommentarer:

Dorte sagde ...

Hihihii... det lyder som om du har haft en virkelig sjov og lærerig ferie. Kom altså til at grine af din beskrivelse af dig viklet ind i garn, med strittende finger etc. og ja, din dims kan noget én lysedug ikke kan :o)
Man kan helt sikkert se at du udvikler dig :-) ...øvelse gør mester... ;-)
Flot gået

Brilleting sagde ...

Klø på, og husk at klappe dig selv på skulderen undervejs! :-) Glæder mig til at følge udviklingen!
Ha' en laber aften!
Kh. Jane

strikkeentusiasten sagde ...

Jeg er sikker på det har set morsomt ud.....syndes nu dit første forsøg der kan stå helt selv ligner en hest, men det er måske min fantasi der spiller mig et puds....:-))

Selvfølgelig lærer du da det !!!

Karen sagde ...

Tak for jeres kommentarer - jeg så afsindig morsom ud, mens det stod på...meeeen jeg skal nok få det lært - jeg har faktisk lovet mig selv at bruge et par minutter i morgen på at google nogle begynder-opskrifter på nettet, så jeg har noget at gå ud fra - om ikke andet, så kan jeg jo få lidt flere tredimentionelle dimser (heste måske) ud af det. :o)
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...