onsdag den 10. november 2010

En sand overlever.....

I weekenden var jeg ude og gøre terassen "vinterklar", og bag min store krukke med mynte fandt jeg en lille urtepotte, som jeg havde glemt alt om.
I potten var de sølle rester af en lille påskekaktus, som jeg købte for ca. 2 1/2 år siden
Den var rigtig fin dengang, men så var det, at vi begyndte at renovere huset og den stue, hvor den stod....projektet trak ud, og den lille kaktus blev glemt.....til det tidlige forår, hvor jeg fandt den - indtørret og vissen.
Jeg satte den ud på terassen....og her blev den glemt igen....altså til nu. Den var stadig vissen og død, men den havde sat et lille sideskud, som i aller højeste grad er i live - en ægte lille overlever, som har overlevet både tørke og kulde.
Den lille kaktus har nu fået hæderspladsen i vinduet ved siden af mit skrivebord - for det er en hårdfør lille plante, som jeg ikke kommer til at glemme lige med det samme :D

4 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Hvor er det en fin lille påskekaktus.

Karen sagde ...

Tak skal du ha' - den skal nok blive flot en gang i fremtiden....nu bliver den nemlig passet efter alle kunstens regler ;o)
Kh Karen

Regnbue Måne sagde ...

Hvor er den sej at den er overlevet :-D Min dødede helt og aldeles da vi flyttede og den kom til et syd vent vindue, hvor jeg vandede som jeg plejede, (pinligt, men tænkte ikke over det).

Karen sagde ...

Regnbue Måne :D Ups siger jeg bare, men det var sådan noget jeg også kunne finde på ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...