lørdag den 6. november 2010

er den retro......eller er den bare grim?

Så er jeg afsløret - jeg er en ren analfabet, når det drejer sig om dette retro-fænomen, som er så populært her i blogverdenen.
Jeg købte lampen for en flad 10'er i vores lokale genbrugsbiks - ikke fordi jeg synes den er pæn, men fordi den faktisk giver et godt lys i mit lille strikkehjørne.
Efterfølgende har det slået mig, når jeg sådan surfer rundt i blog-verdenen, at jeg måske uden at vide det er kommet til at investere i noget retro....
Ja, altså jeg erkender, at jeg af og til skal hjælpes lidt, og her er et af de tilfælde, hvor hjælp helt klart er påkrævet.
Er den retro eller er den bare grim (men kaster et godt lys)?

12 kommentarer:

Klejs sagde ...

Klart retro! Om den er grimt, tja... Det er en smagssag. Ikke alt fra 60erne og 70erne synes jeg er pænt. Har det stadig svært ved orange og brun kombination i tøj.

Jeg gider ikke adoptere alt fra de to årtier blot fordi det er retro, især hvis nogle af tingene virker som øjenbæ på mig.

Karen sagde ...

Klejs - tak! Jeg voksede op i 60'erne/70'erne, og jeg kan ikke snuppe orage og brunt sammen....det fik jeg for mege af i barndommen :D
Kh Karen

Dorte sagde ...

Af en retro "ting" at være synes jeg den er "fed" på den gode måde. Og klassisk i farven.
Jeg mener også at det kommer an på hvad man sætter tingene sammen med. Jeg tror ikke alt retro ville passe ind i vore hjem. Mens jeg synes det er super flot i andres. Så ja, smag og behag samt havd sætter man det sammen med :-)
Hav en dejlig dag/weekend :-)

Citronmoster sagde ...

Om den er grim, kommer vel an på øjnene der ser. Jeg synes den er "fed", men den ville ikke passe ind hos mig. Jeg har selv mange sager der hverken er retro eller passer ind, men jeg/vi synes om dem og det er jo det vigtigste :-))

Karen sagde ...

Dorte og Citronmoster - jeg synes vist også den er fed, men jeg skal vist bare vænne mig til den ;o) Når jeg engang er færdig med at ombygge mit hus, så er der en hel del møbler og dimser, der skal have sig en ordenlig overhaling med maling og den slags og jeg tror, at lampen her kommer med på den liste.....den giver som sagt et godt lys, så den er bestemt kommet for at blive :D

Lene sagde ...

Takker for din deltagelse af min give away, og vil da også gerne følge med i din fine blogg, lidt rart at se en ovre fra Lolland, kommer selv oprindelig fra Falster :-)
Jeg har også en del med roser i mit køkken, det er jo bare en super dejlig blomst :-)

Karen sagde ...

Hej Lene, velkommen til - dejligt at møde en, der næsten er lokal :D
Glæder mig til at følge din blog fremover :D
Kh Karen

Gitte sagde ...

Jeg er en af dem, der synes at lampen er helt vild lækker. Jeg vil sige at den er et fund :-)

Karen sagde ...

Jeg er faktisk også glad for den - den er perfekt i mit strikkehjørne :D
Kh Karen

Linda Eg sagde ...

Hvor er det sjovt, jeg har en nøjagtig magen til, som jeg netop har skildt ad til atomer, fordi den skal have et nyt pift med maling og så videre :) Så hvis du skulle blive træt af den, så kan det anbefales at pifte den lidt op :) Elsker kuglelamper, så jeg er fan af denne ;)

Karen sagde ...

Hej Linda - det lyder som en rigtig god idé - for som jeg har nævnt flere gange, så giver den et godt lys, som ikke skinner i øjnene på andre i lokalet (som andre lamper godt kan gøre)....jeg har leget lidt med tanken om at male den grøn....sådan rigtig æblegrøn, men det bliver ikke nu, for jeg kan ikke undvære den om aftenen endnu.
Kh Karen

Lene Hansen sagde ...

Den er klart retro og klart fed og meget meget billig :) Misunder dig at du har fået fat i den og til den pris, så den er klart en keeper :)

knus lene / enstrikkemuttersunivers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...