torsdag den 4. november 2010

jule-panik og julespiraler

Vi plejer at holde jul hos mine forældre - hvor der er alt, hvad der hører julen til: juletræ, julenisser, julepynt, julemad.....ja, det hele.
Men i år ved jeg allerede nu, at vi skal holde jul her hjemme....og det er her panikken er ved at sætte ind!
Vi har aldrig haft et juletræ og kun en begrænset mængde julepynt, for den slags var der rigelig af hos mormor og morfar.....og en gennemgang af min meget lille julekasse (og der er kun 1) har vist mig, at jeg ikke ville kunne pynte selv et meget lille træ. Ergo, vi skal snart have gang i noget julepynt. Noget skal der købes, men jeg har også tænkt mig at lave noget selv....disse perlespiraler lavede jeg i weekenden... perler har aldrig rigtig fænget hos mig (på trods af, at jeg for flere år siden indkøbte ca. 1/2 tons af slagsen ink. nåle og andet udstyr). Måske kunne jeg få brugt lidt af lageret nu på julepynt ....jeg må eksperimentere lidt og øve mig, tror jeg....ellers får vi godt nok et MEGET bart træ :D

9 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Fine perlespiraler. Kogler med lidt glimmer er også fin pynt :-)

Fru Melgaard sagde ...

Sikke en god idé med sådan nogle perlespiraler:)
Ha' en god aften
Vh. Louise

Karen sagde ...

Citronmoster - Tak skal du ha' - ja, det har du ret i, og heldigvis er der satdig længe til jul, så jeg skal nok finde på noget...kræmmerhus er også overskuelige projekter :D
Kh Karen

Karen sagde ...

fru Melgaard - tak, jeg bliver nødt til at eksperimentere lidt med farver og den slags....det ka' jo være at jeg bliver helt bidt af det med perler :D
Kh Karen

Klejs sagde ...

Uh... Jeg har kasser (jep i fleretal) med julepynt. Elsker det slags. Både mine egne produktioner og arvegods. Det har jeg fra en mor der ÆÆÆÆÆLLLLSSSKKKEEERRR jul endnu højere end jeg.

Karen sagde ...

Klejs - jeg bliver ikke spor misundelig, når jeg læser den slags....det skal du endelig ikke tro, nej du skal ej!!!!!
Jeg får vel med tiden opbygget et lignende lager, men vi må starte i det små ;o) Dit heldige asen :D
Kh Karen

Regnbue Måne sagde ...

Fine spiraller :-D Sidste år lavede jeg sammen med 2 af ungerne en meget lang guirlande af almindeligt farvet papir. Det blev festligt, men det var også fordi vi lavede den i mange farver, man kan jo lave den mere julet...
Held og lykke med at holde jul hjemme.

Karen sagde ...

Regnbue Måne - guirlander er da en vild god idé - det havde jeg slet ikke overvejet....og det er nemt og overskueligt. TAK :D
Kh Karen

Regnbue Måne sagde ...

Jeg er kun glad for at du kunne bruge ideen :-D
åh ja, hvad med flettede stjerner?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...