søndag den 12. december 2010

2 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang......hjælp, hvornår bliver jeg klogere????

Da jeg begyndte på denne bluse, havde jeg lykkeligt glemt alt om, at jeg ikke kan fordrage at strikke rib...og den består altså ikke af andet. Den er vokset siden sidst, men ikke så meget, som man kunne ønske sig.

Jeg har strikket ryg og ærmer færdig, og er halvt igennem forstykket - og så mangler der kun den store krave..... Den eneste måde jeg kommer igennem det på er ved at minde mig selv om, at dette helt sikker bliver min nye ynglings trøje :-D
Mønsteret er jo aldeles enkelt: 3 pinde alm. rib og 1 pind med mini-snoninger.....ja, nu vil jeg så lige sætte mig med mit strikketøj en times tid eller 1½ og mit nye mantra: "Du kan ikke undvære den trøje, du kan ikke undvære den...osv"

11 kommentarer:

strikkeentusiasten sagde ...

Ja rib kan virke noget trivielt....men strik nu kun ufortrødent videre, er helt sikker på det bliver en rigtig vinder ;))

God søndag

Karen sagde ...

Jeg strikker på livet løs :D, men der skal godt nok være noget spændende på tv, hvis jeg skal sidde stille....;o)
Kh Karen

Lene sagde ...

Øv hvor jeg kender det. Gik igang med en ribstrikket bolero i det lækreste alpacagarn med silke i, også i 2 ret og 2 vrang og tænkte den er ejg da hurtigt færdig med, men, men mangler stadig over halvdelen og gik igang i august, der kom lige lidt sokker til barnebarnet og en bekendts barn i vejen, for det var mere spændende. Og så skulle manden også lige have nye sokker og en niece bestilte et kæmpe halsedisserør som skulle kunne gå både omkring halsen og da også lige op om hovedet men samtidig være tykt og helst dobbelt, så det er så det projekt jeg lige nu er igang med at få færdig da den unge dame snart har fødselsdag. Men så skal den bolero altså også strikkes færdig, hvis ikke lige der kommer....... Ja noget mere spændende :-)
God strikkelyst.

Karen sagde ...

Tak skal du ha' Lene - og jeg kan mærke, at jeg meget hurtigt kunne overtales til at lægge den til side og gå i gang med noget andet, men.....NEJ!!!!! Nu er jeg blevet stædig! En smule rib, skal ikke knække mig ;o)
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Hold ud og strik lystigt 2 ret og 2 vrang. Den bliver helt uundværlig den trøje :-))

Fru Larsen sagde ...

Uha jeg kender godt det der med at man forelsker sig i en trøje og går igang med den, for så midt i arbejdet at finde ud af at man faktisk ikke gider strikke det mønster. Meeeen tænk på at den bliver til yndlingstrøjen når den er færdig. En time eller to gør store fremskridt på arbejdet. Op men humøret og hæng i:))

Karen sagde ...

Citronmoster - hva' ska' jeg sige? Ja, jeg fortsætter med 2 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang, 2..... :-D.
Fru Larsen - ja, du har ret. 1-2 timer giver faktisk meget - men hvor er det dog svært at finde motivationen :-D

Dorte sagde ...

Den kjole faldt jeg også over da jeg købte magasinet. Den er super lækker.
Håber at du bliver færdig med den og at den var hele arbejdet værd :-)

Karen sagde ...

Dorte - jeg håber også den er det hele værd - om ikke andet bliver den bevis på, hvor stædig jeg kan blive, når det SKAL være :D
Kh Karen

emmy sagde ...

Det ser rigtig smukt ud.

Ja indimellem må man bide i det sure æble og strikke et "trælst" mønster, men når resultate bliver godt, så ...... ;)

Karen sagde ...

Kære Emmy, jeg ved, at kommer til at elske den trøje - faktisk har jeg allerede købt garn til en halsedisse, som bare vil passe perfekt sammen med den, så du kan tro, at jeg bider tænderne sammen ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...