torsdag den 16. december 2010

lidt varme i vinterkulden

Jeg arbejder med mennesker hver dag - mange mennesker. Jeg taler med så mange mennesker hver dag, at jeg af og til løber tør for ord, når jeg kommer hjem - jeg er nødt til at lade op, få energien op på normalt niveau, så jeg kan fungere i familien - lave aftensmad, hyggesnakke og hjælpe barnet med lektierne.
Men her forleden skete der noget, som varmede helt fantastisk her i vinterkulden. Der kom en person og forærede mig denne søde plante i en smuk urtepotte-skjuler - den er måske ikke dyr og værdifuld, men tanken bag den, og de følelser jeg læste i personens øjne, da gaven blev afleveret - det betyder mere for mig end alverdens gods eller guld. Det var øjne, der lyste af tillid og taknemmelighed - fordi vedkommende havde mødt empati, tålmodighed og venlighed. Fordi jeg havde brugt min tid på at lytte - sådan rigtig lytte uden fordomme og bedrevidende anklager.
Jeg havde behandlet vedkommende med almindelig medmenneskelig respekt - det er åbenbart en mangelvare i vores samfund, men det er sådan jeg er!
Jeg elsker mit job, og når jeg kigger på min fine gave, får jeg energi og overskud - overskud til alle de andre, dem jeg arbejder med nu og dem, der dukker op ud i fremtiden.
Derfor en stor tak til den person - den blomst kommer til at holde mit hjerte varmt langt ind i det nye år.

5 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Hvor er det dejlig læsning. Tillykke med gaven :-)

Fru Larsen sagde ...

Jeg kan godt forstå den varmer mere end alverdens ord, sådan en skøn overraskelse. Skønt der er nogle, som sætter pris på at man lytter, når de har brug for det:))

Karen sagde ...

Citronmoster - Tak :-D
Fru Larsen - Tak. Jeg må naturligvis slet ikke modtage gaver, men i dette tilfælde kunne jeg ikke få mig selv til at sige nej - og min chef gav mig ret :-D
Kh Karen

Lydert sagde ...

Det er dejligt, der stadig findes mennesker, som dig

Karen sagde ...

Lydert - tak for din søde kommentar - den slags varmer også i denne kolde tid ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...