mandag den 24. januar 2011

Blæksprutte ønsker......

Hjemme fra arbejde, frisklavet, velduftende kaffe i kruset - det er tid til lidt afslapning. Man griber det nærmeste læsestof og slår sig ned i den "bedsteste" stol - forberedt på at slå hjernen fra en halv times tid, men...... det er ikke en uskyldig reklame fra Silvan, jeg sidder med, men Hendes Verdens sidste tillæg (2, 2011) og den er smækfyldt med lækre opskrifter. Spinger op fra stolen, gennemgår garnlageret og konstatere, at der er garn til mindst 2 af de udvalgte ting, glemmer kaffen (som nu er blevet kold) og glemmer også, at jeg allerede har planlagt de næste 2-3 strikkeprojekter - for jeg må bare i gang med den top-down model med snoninger.....jeg kan simpelthen ikke leve uden....og den kan sagtens strikkes samtidig med blusen til min kollega....
Jeg ville ønske, at jeg ikke så let lod mig friste! Jeg ville ønske, at jeg kunne gøre en ting færdig, før jeg kastede mig over det næste! Jeg ville ønske....at jeg var en blæksprutte, så havde jeg 8 arme at strikke med (= 4 strikkeprojekter ad gangen) ;o)

7 kommentarer:

Lydert sagde ...

Somme tider kunne det være dejligt med flere arme, men mon ikke vi bare ville starte endnu flere ting op så?

Lea sagde ...

Jeg tror også at man hurtigt ville vænne sig til de otte arme og ønske sig otte mere :-)

Citronmoster sagde ...

Jeg ville også ønske jeg ikke var så let et friste :-)

Karen sagde ...

Lydert - jo, du har desværre nok ret, men det kunne være lækkert ;o)
Lea - ja, men tænk at kunne bage, strikke og lave mad på en gang ;o)
Citronmoster - ja, det er nok et karaktertræk, der skal arbejdes med, men det ser sort ud med det, synes jeg ;o)
Kh karen

strikkeentusiasten sagde ...

Ja uha fristelser er der nok af, hvor lyder den lille fortælling bekendt :))

Jeg er dog blevet bedre "med alderen" til at begrænse mig

JANE

Louise sagde ...

Jeg ved præcis, hvad du mener.

Har en strikkemaskine, som står og venter på at komme i gang. Dog mangler alt tilbehøret, som min moster ikke kan finde. Men jeg venter tålmodigt - det mp lykkedes.

Den grå sag der - den er godt nok
flot! Suk...

Karen sagde ...

Jane - jeg håber også, at jeg en dag lærer det....det er ikke blevet bedre endnu, men jeg øver mig ;o)
Louise - den grå sag? Den kommer på pindene senest søndag....ellers får jeg abstinenser (og det betyder, at mit nuværende strikketøj SKAL være færdigt inden)
Og din strikkemaskine - jeg ville være havnet på den lukkede, hvis jeg skulle vente længere end 14 dage ;o) Det er min store drøm at eje sådan en.....suk
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...