onsdag den 19. januar 2011

Etui til strikkepinde

Jeg har en symaskine, som må være spirituspåvirket ..... den kan i hvert tilfælde ikke kører lige (og det har INTET med mine evner at gøre naturligvis). Det har afholdt
mig fra at forsøge at sy et
etui til mine rundpinde - men heldigvis har jeg en kollega, som ikke er bange
for udfordringer, så da jeg luftede mit behov for et sådan etui, tilbød hun straks at sy et til mig. Og det er bare blevet så fint! Jeg fortalte min mor om det, og så manglede hun også sådan et etui - og min kollega kastede sig straks ud i endnu et sy-projekt. De er bare så smarte, og nu er der styr på pindene!
Der er 5 lommer i hver side + 2 lommer til div. småting f.eks strømpepinde, målebånd osv. Min kollega syntes at stoffet til det ene etui var lidt for blødt, og så fandt hun på at vatere det med en-gangs vaskeklude - det er da en kreativ løsning på det problem :-D Og jeg elsker den slags!
Til gengæld har jeg lovet at strikke en bluse til min kollega - garnet er købt og ligger og kalder på mig, men da opskriften skal kopieres fra en bluse, hun har købt, så skal der tælles, regnes og måles lidt, inden jeg kan gå i gang, men mere om det ved en senere lejlighed.

2 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Hej
Hvor er de etuier søde og så er det overskueligt. Det er et problem for mig da de ligger i en pose....... jeg må have gjort noget.

Karen sagde ...

Tak :D Mine rundpinde lå i en kurveæske og det tog en hulens bunke tid at finde en p 3 og få viklet den ud af de andre. Anvisningen til disse etuier er fra et julehæfte fra Familie journalen (2010)- jeg tror det hedder "101 jule ideer"
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...