onsdag den 12. januar 2011

jeg hækler.....en zebra

Jeg fik garn i julegave - 500 gr sort og 500 gr hvidt. Garnet hedder Luccaog udemærker sig ved 2 ting:
1. Det er usædvanligt blødt
2. 50 g = 50 m
Jeg spekulerede meget over, hvad jeg skulle bruge det til, men så fandt jeg på, at man kunne hækle et stribet tæppe a lá zebra - striber i forskellige bredder. Det bliver hæklet med fastmasker (jeg tror, det er sådan de hedder) med en str. 9 hæklenål.
Tæppet er ca 1,10 m bredt og længden? Tja...jeg hækler til der ikke er mere garn tilbage.
For at give tæppet lidt mere spræl har jeg tænkt at strikke/hækle en kant ud af det garn, der blev tilovers fra mit regnbuesjal. Det bliver helt sikkert et morsomt og utraditionelt tæppe - og helt i eget design ;o)

3 kommentarer:

Lykke sagde ...

Et Zebra-tæppe, sikke en super god ide! Det bliver rigtig fint :-)

Garn, hund & kat sagde ...

God idé for et tæppe kan man altid bruge et mere af :-)

Karen sagde ...

Lykke - tak skal du ha'
Rikke - Tak. Ja, jeg mangler faktisk lige et, som jeg kan putte mig med på sofaen, når jeg ser tv (Zzzz - lyder det så) :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...