onsdag den 9. februar 2011

en om'mer og en strikkekrise

I denne weekend skal jeg (og teenageren) tværs over Danmark med tog. Til turen havde jeg fundet et perfekt, lille projekt - en fin, lille vest (Kreativ Strik nr 10, 2010). Jeg begyndte på den i aftes, men.....det garn duer bare ikke. Mønsteret forsvinder helt i de mange farver, så....det skal trævles op! Heldigvis har jeg kun strikket 10 cm på ryggen, så det er ikke det helt store.....det værste er, at jeg nu slet ikke lyst til at strikke den - måske lidt tøsefornærmet, men jeg skal have fundet på noget andet, der kan bruges som "rejsestrik"....jeg har haft alle blade, mapper og opskrifter fremme, men pludseligt er der bare ikke noget, der tiltaler mig....så jeg er inde i en regulær strikkekrise. Teenageren mener, at jeg må være alvorlig syg, for jeg har jo ellers altid en masse strikkeplaner. Måske har han ret - måske burde jeg på bedste Maude-maner gå op og lægge mig og så tilkalde doktoren ;o) Eller måske skulle jeg købe noget mere garn??? Ja, jeg tror, jeg udskriver en recept til mig selv på mindste 300 gr. garn....hm....jeg mangler også så grusomt noget nyt garn....har kun ca. 4 kg forskelligt på lager :-D

11 kommentarer:

Lydert sagde ...

Selvfølgelig skal du købe nyt garn, man kan da ikke rejse uden et strikketøj. Det andet garn skal jo nok blive brugt på et tidspunkt, lige pludselig dukker det rigtige projekt op

Louise sagde ...

Når min bedste ven eller jeg har det sådan, mener hendes mand, det er, fordi vi er overkvalificerede!

Karen sagde ...

Lydert - du er da bare min "bedsteste" ven - jeg går på indkøb i morgen, så er alt klart til rejsen ;o)
Louise - overkvalificeret?!? Ja, det tror jeg han har ret i.....bare det kan bruges som undskyldning til endnu et garn indkøb ;o)
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Nyt garn er også mit bud på din krise :-))

strikkeentusiasten sagde ...

Gå du bare op og læg dig men doktor behøver du nu ikke.... et besøg i en veludstyret garnbutik - gramse gramse - frem med dankortet og du er helbredt :))))

Rigtig god togtur
kh Jane

Louise sagde ...

Præcis! :)

Karen sagde ...

Kære Alle, med særdeles god samvittighed har jeg nu været på garnindkøb....gramsede på alt i butikken og har så købt "en anelse" garn....og krisen er nu officielt afblæst - der skal godt nok gang i pindene nu!!!!
Kh Karen

Garn, hund & kat sagde ...

godt intiativ :-)

Karen sagde ...

Rikke - jeg vidste, at du ville være forstående ;o)
Kh Karen

emmy sagde ...

Det lyder da helt rigtigt ud at købe mere garn, de ca. 4 kg, du ligger inde med, er da alt for lidt.

God fornøjelkse med garnkøb;)

Karen sagde ...

Emmy - du er da en engel. Nej, 4 kg er simpelthen ikke nok.....derfor er der nu "lidt" mere end 4 kg på lager ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...