søndag den 27. marts 2011

færdig med noget og i gang med noget andet

Der har været lidt stille her på bloggen, men det betyder ikke, at jeg har siddet med hænderne i skødet - jeg var bare løbet tør for ord ;o)

Min vest er blevet færdig. I følge opskriften skulle den være "taljelang", men jeg valgte altså at strikke den ca. 15 cm længere.

Mønsteret er ikke så svært....så når man lige er kommer igang, så kører det relativt smertefrit (over 8 omgange, som så gentages i det uendelige).

Ærmer og kanter er strikket i multi-colour strømpegarn, for jeg syntes, at der skulle være bare en lille smule spræl.
Der er brugt 275 g garn til vesten og den er strikket på p 3.

Nu er det jo sådan, at dette projekt har været færdig nogle dage, men monteringsfeen lod vente på sig. Jeg er ikke så tålmodig, så i ventetiden gik jeg naturligvis i gang med et andet projekt:
Jeg skal jo have brugt mit strømpegarn, så jeg har kastet mig ud i endnu et "sjal-projekt". Det er samme opskrift som jeg tidligere har strikket i neon farver - så der intet nyt eller for den sags skyld udfordrende i det, men det er et hyggeligt og overskueligt projekt. 


Jeg har dog planer om, at kaste mig ud i noget lidt mere spændende her en af de næste dage.....der er 4 projekter, der står i kø for at komme på pindene, men jeg har endnu ikke bestemt mig for rækkefølgen, så jeg er selv lidt spændt på, hvad det bliver :-D

7 kommentarer:

Karen sagde ...

Jeg er altså ikke helt sikker på, om der overhovedet bliver vist billeder i dette indlæg - de er nemlig ikke synlige på min computer. Hvis ikke, så gi' mig lige et praj, så bliver det rettet snarest ;o)
Kh Karen

Strikkeglæde sagde ...

Hej Karen,
Jeg kan ikke se dine billeder, men jeg har også selv problemer - lidt undreligt, nogle andre boiggere mener at det er en fejl fra bloggens side, så jeg selv afventer bare lige og ser....

Fru Larsen sagde ...

Jeg kan desværre heller ikke se nogle billeder. Hvor er det spændende med nogle kommende projekter, spændt på hvad det mon er :))

nete4900 sagde ...

Billederne kommer frem nårman klikker i de små firkanter, men det er da ærgerligt at de ikke kan ses.
Den er blevet rigtig fin din vest og jeg er vild med farverne på sjalet.

Karen sagde ...

Strikkeglæde, Fru Larsen - så kom billederne på, men det var altså lidt underligt
Nete4900 - Tak :-D Jeg er også vild med farverne og det er sjovt at strikke af, fordi "mønstret" hele tiden ændrer sig, efterhånden som der kommer flere masker på pinden.
Kh karen

Hilde sagde ...

Aldeles herlig sjal...liker fargene godt.

Karen sagde ...

Hilde - tak skal du have - jeg er også aldeles vild med de farver :-D
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...