tirsdag den 15. marts 2011

Nyt på pindene (igen)

Så kom min lille vest på pindene IGEN. Denne gang i grå, så man faktisk også kan se, at der er et mønster.
Nu er det bare sådan, at jeg ikke har brug for en kort vest, så min udgave bliver længere, og så kommer der lidt spræl....bare lidt....sådan ved ærmerne (dem har jeg nemlig allerede strikket)


Jeg har strikket lidt over 15 cm - og denne gang strikker jeg altså ryg og forstykker i et, for så sparer jeg lidt montering, og jeg er næsten villig til hvad som helst for at slippe for monteringsarbejdet.
Den er faktisk ret sjov at strikke, og mønsteret er ikke vanskeligere, end man sagtens kan gøre det foran tv'et, så mons tro jeg ikke kunne få min vest færdig her i weekenden.....jeg har nemlig et andet projekt, der ligger og spræller i strikkekurven ;o)

9 kommentarer:

Louise sagde ...

Fin lille vest - dejlig forårsagtig.

mona sagde ...

Sød vest, til alle størrelser. Strikker du den i shetlandsuld?

nete4900 sagde ...

Glæder mig til at se den færdig :-)

strikkeentusiasten sagde ...

Hvilken fin vest, skønt mønster.

Og så må jeg lige kommentere din Renpude hvor er den flot sikke et arbejde....Flot.

Kh Jane

Karen sagde ...

Louise - Tak skal du ha' ;o)
Mona - Tak :-D Nej ved du hvad? Den bliver faktisk strikket i noget garn, der hedder Bedford, som jeg har købt i Brugsen (20 kr for 100 gr) - det er 75% uld og 25 % akryl.
Nete - Tak :-D
Jane - Tak skal du ha' og tak for roserne for puden....den er lidt sjov...og farverne er lidt tossede, men det passer til mig ;o)
Kh Karen

Lykke sagde ...

Alle krumspring gælder når man kan undgå lidt montering :-) Vesten ser rigtig fin ud, glæder mig til at se hvad du laver af fiduser ved ærmerne.

Karen sagde ...

Lykke - Åh ja, mit næste projekt bliver en top-down ting.....der skal max hæftes et par ender ;o)
Kh Karen

nete4900 sagde ...

Det undrer mig at så mange strikkere hader at montere. Jeg Elsker simpelthen at sy sammen og hæfte ender. Jeg er nok lidt småtosset, men pyt, det har jeg det fint med.
Vh Nete

Karen sagde ...

Nete - er det rigtigt? Jeg tror, at det skyldes, at arbejdsprocessen oppe i mit hovede slutter, når jeg har lukket den sidste maske....monteringen er for mig rent slavearbejde....og det er sket, at jeg både har haft 2-3 færdige projekter liggende umonteret i flere uger, så hvis du er småtosset, så ville jeg ønske, at jeg også var det - ville ønske, at jeg kunne nyde sammensyning og isætning af knapper, men....
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...