torsdag den 17. marts 2011

Ud af skabet

En gang hver halve år (ca.) rydder jeg op i mit klædeskab......jeg har uanede mængder af tøj, men aldrig en klud af tage på!?! Jeg bruger ca. 25% af mit tøj - resten hænger/ligger bare og fylder op i skabet. Jeg er sikker på, at der er andre end mig, der har det på samme måde,og I må give mig ret i, at det er smadder irriterende.
Nu har jeg igen været igennem tøjbjergene, men denne gang har jeg prøvet en ny mental øvelse samtidig.
Jeg tog hvert enkelt stykke tøj ud, studerede det grundigt, prøvede det og stillede mig selv 2 enkle spørgsmål:

1. Hvad tænkte du, da du købte det?
2. Hvad skal der til, for at du kommer til at gå med det?

I nogle få tilfælde stod der "FEJLKØB" i store typer hen over spejlet, og så røg det pågældende stykke tøj ned i sækken til genbrugsbiksen. De fleste gange handlede det dog mest om, at jeg manglede "noget" at sætte tøjet sammen med - en bluse i den rigtige farve/længde eller snit f.eks.

Jeg skrev en liste over det, jeg skønnede, der manglede i skabet, og så blev alt tøjet hængt ind igen.....dog blev det, der plejede at være aller inderst, lagt/hængt aller yderst, så det bliver det første, jeg får fat i. Jeg har anskaffet et par nye bluser i neutrale farver (sort, hvid) og nu er min garderobe faktisk komplet. Det er, som om jeg har fået en helt ny garderobe.... for noget af tøjet har jeg ikke brugt i flere år, så metoden kan anbefales - og mine få nyanskaffelser har kostet mig små 500 kr....og det er da billigt for et helt "nyt" klædeskab.

9 kommentarer:

Fru Melgaard sagde ...

Den metode tror jeg bestemt, at jeg skal prøve:)

Karen sagde ...

Fru Melgaard - Den virker - Jeg har regnet ud, at jeg kan have forskelligt "nyt" tøj på hver dag i et par uger ;o)
Kh Karen

Lydert sagde ...

Kender det alt for godt. Jeg har en sort sæk stående; hvis jeg en dag tager tøj på, jeg ikke føler mig godt tilpas i, ryger det direkte i sækken. Må vist hellere prøve din metode, måske kan jeg redde noget af det ubeugelige på den måde :)

Karen sagde ...

Lydert - ja, man bliver nogen gange overrasket over, hvor lidt der skal til for at en grim klud pludselig bliver yndlings tingen i skabet ;o)
Kh Karen

Klejs sagde ...

Sikken ordenssans. Jeg har en masse fine kjoler jeg bruger ca. halvanden måned om året. Når det er sommer. De stjæler plads, men jeg bruger dem da - meget kort! :-)

Karen sagde ...

Kære Klejs - ordenssans???? Nej jeg er et værre rodehoved, men jeg er et nærigt rodehoved, for jeg har for mange tusind kroner kluns hængende, og det blev aldrig brugt...det gør det nu! Åhhh, sommerkjoler - jeg elsker sommerkjoler ;o)
Kh Karen

Karen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Larsen sagde ...

Jeg kendet det alt for godt. Syntes også at mit skab er noget proppet. Mit næste projekt må være oprydning i stakkene. Jeg tror, dine ideer vil blive brugt når jeg skal igang:))

Karen sagde ...

Fru Larsen - det kan anbefales og man finder ud af, at man faktisk har RIGTIG meget tøj ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...