søndag den 24. april 2011

færdig med rosa romantik

Så er min "rosa romantik" færdig - monteret, vasket og det hele. Der er brugt 425 g til trøjen, hvilket skyldes, at jeg er højere end de kvinder, man designer strik til - så jeg lægger konsekvent mellem 10 og 15 cm til alle opskrifter.....ellers får jeg ikke trøjer men bikini-toppe (med lange ærmer?!?)



Jeg havde lidt kvaler ang. valg af knapper - skulle jeg vælge knapper med et lige så romantisk look som trøjen eller hvad. Det endte dog med, at valget faldt på nogle lidt grove træ-knapper - simpelthen for at få en kontrast til trøjens helt igennem feminine stil.
Jeg er sikker på, at jeg kommer til at bo i denne trøje hele foråret/sommeren.
Garnet hedder i øvrigt Marino og er købt i Brugsen på tilbud (10 kr pr nøgle). Det er 50% bomuld og 50% HB akryl med en løbelænge på ca. 225 m pr 50 g. Det er lækkert at strikke af - glat, så det glider let på pindene. Heldigvis har jeg ca. 500 g mere på lager (i en anden farve, men til samme billige pris), og jeg har allerede et projekt i tankerne til det. Det bliver dog ikke lige nu, for mit næste projekt skal være en barselsgave til min søde kollega - men mere om det senere. Nu kalder solen, og det er med at nyde den, så længe vi kan :o)

16 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er blevet rigtig flot...Jeg kan godt forstå du er glad for den.;)

Karen sagde ...

Tak skal du have Helvig - jeg glæder mig også allerede til at bruge den ;o)
Kh karen

Kludemutter sagde ...

En rigtigt fin sommer trøje ;)
Den er blevet fin og sød.

Yt

Karen sagde ...

Kludemutter - tak skal du ha' :-D
Kh Karen

Maria sagde ...

Hvor er den fin - lige til et smukt forår!

Hilde sagde ...

Den ble skikkelig fin og romantisk. Synes knappene du valgte passet riktig godt. Tenker nok at den blir flittig brukt.

emmy sagde ...

Sikke en fin sommerstrøje til en kølig aften/dag. Farven er smuk , ligeså mønsteret. En god beslutning med trælnapper.

Hvor har du mønsteret fra?

Garn, hund & kat sagde ...

Rigtig fin sommertrøje . Sådan en tålmodighed du har udvist i al det hulmønstestrik :-)

Klejs sagde ...

Uh, flot er den bestemt. Og sådan en sød farve.

Fru Larsen sagde ...

Skøn cardigan du har strikket, den skal du nok få brygt en del :))

Karen sagde ...

Maria, Hilde, Emmy, Rikke, Klejs og fru Larsen - tak skal I ha' ;o)
Jeg har den på lige nu - og den er bare perfekt, når det bliver køligt om aftenen!
Kh Karen

Rikke sagde ...

Super sød cardigan! Og perfekt valg af knapper :-)

Lea sagde ...

Ih, hvor blev den flot, Karen! Og du har da også haft fart på, synes jeg!!!

Karen sagde ...

Tak Rikke. Knapperne var et sats, men jeg synes også, de klæder trøjen ;o)
Tak Lea - Fart på? Ja, måske har du ret....det har jeg slet ikke tænkt over - ca. 14 dage har jeg brugt - det er vel lidt hurtigt ;o)
Kh Karen

Lydert sagde ...

Hehe, jeg kan se det for mig: dig i bikinitop med lange ærmer
Trøjen er blevet flot, og jeg synes faktisk, det er en god idé med kontrastknapper til at dæmpe det feminine en anelse

Karen sagde ...

Lydert - ja det kunne blive et kønt syn - specielt, hvis det er sådan en tyk, ulden vinterting :-D
Ja, jeg bliver mere og mere glad for valget af knapper - ellers ville den trøje blive FOR tøset til mig ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...