onsdag den 13. april 2011

færdig!!! Og næsten allerede glemt

Jeg er inde i en forårsromantisk periode, så uld og uldne projekter ligger ikke sådan først for i min hukommelse, så jeg glemte næsten at "fejre", at jeg har fået strikket mit sjal færdigt.

Jeg elsker modellen, men pyh, hvor er det nogle lange vrangpinde i slytningen.....alt over 400 masker er lange pinde i min verden!!!
Men færdig blev det, og det faktisk været brugt allerede et par gange, for der har godt nok været nogle meget efterårsagtige dage her det sidste stykke tid.


Jeg er specielt vild med de meget enkle kanter, som giver sjalet et flot "fald".
Opskriften er enkel og hentet fra et tillæg til Hendes Verden (nr 38 - 2009). Garnet er strømpegarn - Bedford købt i min lokale Brugsforening for 20 kr for 100 gr, og da der er brugt præcist 300 gr, så har sjalet kun kostet mig 60 kr, og samtidig har jeg haft fornøjelsen af at strikke det - så kan man næsten ikke ønske sig mere, vel?

8 kommentarer:

Zarina sagde ...

Ej sikke et fint sjal, det ser ud til at være lækker varmt.

Citronmoster sagde ...

Et lækkert sjal :)

Garn, hund & kat sagde ...

nøj hvor er det fint. Og ja det sjal sukker jeg over. og ja lige dt tillæg er gået min næse forbi.

Jeg må finde på noget andet *s*

Lykke sagde ...

Puh ja, det sidste lange omgange har det med at trække tænnder ud! Men så fint det er blevet :-)

Camilla sagde ...

Hvor er det blevet flot! Jeg er vild med striberne!! Super flot!

Karen sagde ...

Zarina, Citronmoster - TAK :-D
Rikke - mail er på vej ;o)
Lykke - Ja og jeg valgte så, lige at lave det lidt større end i opskriften, så jeg fik brugt alt garnet.....så jeg nåede op på 477 masker på de sidste omgange
Camilla - jeg er også vild med striberne - fordi de skifter alt efter, hvor mange masker der er på pinden - det gør, at det aldrig bliver kedeligt at strikke i det garn.
Kh Karen

Strikkefuglen sagde ...

Sikken et flot sjal og kanten er smart.Det var ellers nogle lange omgange til slut, det kan næsten tage pusten fra en ;-)

Karen sagde ...

strikkefuglen - Tak for roserne .... og ja, jeg koncentrerede mig virkelig om IKKE at tænke på, hvor mange masker, der var på pinden, når jeg startede en omgang. :-D
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...