lørdag den 9. april 2011

Nyt på pindene = forårs romantik

I en hel uge er jeg hver aften startet på et nyt strikketøj og den efterfølgende eftermiddag, har jeg trævlet det op igen.....jeg kunne simpelthen ikke finde noget, jeg sådan for alvor gad at strikke...
Min to-do liste blev skrottet, for intet på den tiltalte mig.....og hvorfor nu sådan en strikke-krise? Tja, det er forår, og alt det garn og de opskrifter, jeg havde i tankerne, havde noget med vinter/kulde/uld at gøre. Så nu er de vinter-relaterede projekter droppet (eller udskudt til senere på året), og jeg har fundet "forårs-garnet" frem :-D
Garnet hedder Marino og har en dejlig støvet rosa farve - hulmønsteret er dejlig simpelt, så man kan både se tv og samtale med familien, mens man strikker ;o)
Som altid har jeg et indre behov for at ændre på opskriften, for jeg kan altså bedst lide lidt laaaange trøjer....så den skal være mindst 20 cm længere, end den der er vist på billedet.....og så synes jeg bedst om V-udskæringer.....så måske skal der også ske en ændring der?!?
Vi får se - hvad der dog ligger helt fast er, at jeg lige om et øjeblik vil tage mit "forårs-strikketøj" og sætte mig ud i den dejlige forårssol og nyde fuglesang, weekendfrihed og alle de gode ting og fantastiske mennesker, jeg har i mit liv :-D

14 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det er da godt at der er noget du har lyst til at strikke...andet ville da ikke være godt.
Den er rigtig flot din Rosa Romantik. Hvor er den opskrift fra.

Fru Kahr sagde ...

Den ser dejlig sommerlig ud. Jeg er da også lidt nysgerrig omkring opskriftens oprindelse.

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder spændende og sommerligt, jeg vil følge diet eksempel og sidde i solen med kaffe og strikketøj

Karen sagde ...

Fru Knudsen - åh ja, jeg har på bedste kattevis siddet lige midt i en solstråle og hygget mig....lige til næsen var ved at blive lidt rød ;o)
Fru Kahr og Helvig - opskriften kommer fra et tillæg til Hendes Verden (nr. 2 fra 2011)....der er nogle gode opskrifter i - og mit næste projekt kommer også fra det hæfte (tror jeg).
Kh karen

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Tusind tak det lyder rigtig godt så må den findes i reolen..

Zarina sagde ...

Sikke en fin farve, det kan jo kun blive godt i sommer garderoben.

Kh Zarina

Karen sagde ...

Zarina - tak skal du ha'. Ja, jeg tror, at jeg bliver rigtig glad for den :-D
Kh karen

Bebiane sagde ...

Så har du det, ligesom os andre :-) dejligt at se, at du da fandt noget, som du har lyst til at strikke.

Lydert sagde ...

Uhmm, er vild med farven, sammen med hulmønstret bliver det lige så feminint, som jeg godt kan lide

Karen sagde ...

Bebiane - ja det er lidt morsomt, for der er en bestemt bluse, som jeg havde glædet mig vildt til at strikke, men da den kom på pindene...ja, så syntes jeg pludselig, at den var grim og kedelig.
Lydert - Tak :-D Ja, den er tilpas "tøset"....og jeg trænger til sådan noget efter den lange vinter ;o)
Kh Karen

strikkeentusiasten sagde ...

Sikke dog en lækker farve du ha valgt til dit næste projekt :)

Det er vist længe siden jeg har besøgt dig så jeg har læst lidt tilbage - jeg er vild med din grå vest syndes faktisk den e meget pænere i lang udgave, vil du fortælle hvor opskriften er fra ???

Ellers er det da noget af en opstarts strikkekrise du har haft kørende - dejligt den nu er overstået.
God søndag

kh Jane

Karen sagde ...

Strikkeentusiasten - Tak for roserne :-D. Opskriften på den grå vest kommer fra bladet "Kreativ Strik nr 10 - 2010. Og ja, heldigvis er krisen ovre nu - og min nye to-do liste indeholder kun luftige forårs-ting.
Kh Karen

Lea sagde ...

Jeg melder mig også som "fan" af den søde rosa - både farven og modellen. Glæder mig til at følge den - og ærgrer mig så iøvrigt lige lidt over at jeg ikke har det tillæg fra Hendes Verden......
Rigtig god strikkefornøjelse til dig!!!

Karen sagde ...

Lea - Tak! Jeg tror, den bliver god! Hvis du er interesseret i opskriften, så send mig lige en mail med din adresse - så sender jeg den til dig :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...