fredag den 27. maj 2011

fra en garn-aholic's bekendelser

Jeg var i Fakta - det er jo i sig selv en ufarlig handling, som ikke på nogen måde burde kunne udløse nogen form for traumer, psykoser eller lignende.
Pointen er bare, at mit besøg i Fakta udelukkende handlede om at få indkøbt billigt garn....og her er det garn-aholic tendensen kommer ind.....for jeg går målrettet hen til hylden med garn og konstaterer, at de kun har sort bomuld tilbage. Og endda kun 13 nøgler. En lynhurtig omregning: 13 nøgler = 650 gr = ca. 2 bluser...... og så til 5 kr nøglet, ja det er jo dejlig billigt :-D
Jeg snupper de 13 nøgler, betaler 65 kr og skynder mig ud af butikken med masser af dejligt garn i tasken.
Da jeg står udenfor, slår det mig pludseligt, at jeg enten må være blevet svagelig på mine gamle dage eller også vejer 650 gr garn mere end sædvanlig.....jeg tager et nøgle op og kigger for første gang rigtigt på bandarolen. Der er 100 gr i hvert nøgle, så jeg har altså købt 1,3 kg sort bomuldsgarn i stedet for de 650 gr, jeg regnede med.
Godt så!!! Her burde jeg være gået tilbage og bedt dem om at tage en 5-6 nøgler tilbage, ik? Men det skete naturligvis ikke. Jeg tog mit bytte med hjem og fik det af vejen, inden familien begyndte at stille for mange spørgsmål a la "behøver du virkelig mere garn?" "Hvad skal du bruge det til?" osv.
Og hvad skal jeg så bruge det til? Godt spørgsmål! Jeg fortalte min mor om det, og hun foreslog, at jeg kunne nedsætte mig som "hjemmestrikket bedemand". Så hvis alt andet slår fejl, så kan det være, at det er der, min fremtid ligger ;o) I mellem tiden kan jeg nyde synet af alt mit bomuld og lede efter passende opskrifter......

10 kommentarer:

Garn, hund & kat sagde ...

*LOLLLER*

Ja da jeg var i fakta EFTER MÆLK så havde de fået lidt flere farver og jeg tænkte, du har da ikke noget sort bomuld så jeg nuppede 2 nøgler i farten, 200 gram = 10 kr. .. menhvor jeg gør af det? Aner jeg ikke. Heldigvis er familien hos mig altid begejstret uanset hvad jeg hjembringer *fnis*

Lea sagde ...

He, he, tillykke med alt dit sorte bomuld, Karen. Glæder mig til at se hvad det bliver til :-)

Hm, men øh, jeg måtte lige have gang i de små grå for jeg synes ikke 13 nøgler a 50 g kan blive til 750 g ialt........ Men pyt da også med det, når nu der var 1,3 kg. :-)

strikkestine sagde ...

Garn i Fakta??? Hvprdan er det gået min næse og strikkepinde forbi?? Jeg må straks i fakta i morgen tidlig!! Spændende havd du tryller dit garn scoop til!

Karen sagde ...

Rikke - jeg ville ikke have fundet ud af det med garnet, hvis ikke du havde "lokket" - jeg kan heller ikke forklare, hvorfor jeg har det sådan, men jeg tror snart, at jeg må lave et indlæg om mit garnlager...bare for at konfrontere mig selv med det faktum at jeg HAR for meget garn.
Lea - Tak! Og ups, hun kan skisme heller ikke regne (jeg kom til at tælle de 2 nøgler tyrkis bomuld som jeg købte i Quikly ved samme lejlighed med....UPS)
Stine - Det var altså ikke for at lokke nogen på afveje!!!! Og ja, jeg er også spændt.... ;o)
Kh Karen

strikkeentusiasten sagde ...

Altså altså kære Karen hvor du kan....kan levende forestille mig situationen - måske kender jeg situationen....ikke noget jeg lige vil komme ind på her ;)))

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad en bedemand strikker....hi hi

kh Jane

Citronmoster sagde ...

Ja, den situation kender jeg jo slet ikke.....(har mine fingre krydset på ryggen) :))

Karen sagde ...

Kære Jane, jeg er helt sikker på, at du slet ikke ved, hvordan det er (fnis) - og nej det er ikke noget vi behøver at vade rundt i lige nu ;o) Jeg må spørge min mor om det der bedemands strik...
Citronmoster - nej vel? Du lader dig nemlig ALDRIG friste, ved jeg....he-he
Kh Karen

Nete sagde ...

Hehe Karen. Der kan da blive et par tæpper måske?

Demselv sagde ...

Sidder med et stort smil på læberne efter at have læst dette indlæg, kender nemlig alt for godt det der med at få ryddet sine indkøb af vejen for familien :o) Det der med hjemmestrikket bedemand lyder da ikke så tosset, det er da ikke noget man har set til hudløshed!!!! ;o)
Husk med dit nye kup "hvad der er sparet, det er tjent"
Med det skrevet bag øret, kan du sagtens tage en tur i Fakta igen.

Rigtig god aften - de kærligste hilsner Jill

Karen sagde ...

Nete - he-he, lige netop et tæppe er nok det sidste, jeg kunne tænke mig at gå i gang med.....bare tanken er nok til at fremkalde en lettere allergisk reaktion (fnis)
Jill - du har så ganske ret - så måske skulle jeg her en af dagene lige slå et smut omkring fakta....bare for liiiiige at se, om de har fået mere øh....."mælk"
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...