fredag den 20. maj 2011

Færdig med et stk slumretæppe :-D

Så er mit tæppe færdigt! Monteret, vasket og allerede brugt 1 gang.
Der er strikket 140 lapper og det færdige tæppe har målene 105x180 cm. Der er brugt 800 gr bomulds garn, og lapperne er strikket på p 3. Og det er eget design ;o)

Jeg er faktisk rigtig glad for mit tæppe, meeeeen jeg går ikke gang med et lignende projekt sådan lige med det samme.

Jeg har lige slået masker op til mit næste strikke-projekt, og hvis alt går vel, så kommer der billeder af det inden for de næste par dage. Jeg kan dog godt afsløre, at det er faktisk også et tæppe, men ikke med de samme mål ;o) Og så er mit nye projekt fyldt med elefanter (som jo skulle være de nye ugler efter, hvad jeg har læst).

18 kommentarer:

Anna sagde ...

Ha-ha, elefanter - de nye ugler :-D
Glæder mig til at se hvad du har fundet på!

:) Anna

Lotte K strik sagde ...

Flot er dit tæppe, men sikke et arbejde.

Garn, hund & kat sagde ...

flot, flot tæppe :-)r

Karen sagde ...

Anna - ja, helt ærlig uglerne må da være yt nu - der har været ugler på alt de sidste par år (mindst) - så nu er det elefanter!!
Lotte - tak skal du ha'. Og ja, det er et kæmpe arbejde, og nu er jeg bare så glad for, at det er færdigt!
Rikke - Tak :-D
Kh Karen

Nete sagde ...

Det vækker minder om mit allerførste strikkeprojekt ( for 111 år siden). En sweater i nøjagtig de samme farver. Skønt

Fru Melgaard sagde ...

Wouw hvor er det flot og jeg giver dig helt ret i, at elefanter er de nye ugler:-)
Kh. Louise

Hilde sagde ...

oi oi oi for et flott teppe. Tenker at det var litt av jobb å gjøre det ferdig.

Karen sagde ...

Nete - hvor morsomt. Faktisk er farverne valgt, fordi alt pynt/ tilbehør i mit kommende soveværelse skal have præcis de farver.
Fru Melgaard - tak ;o) Ja ik'?, Jeg har ikke noget mod ugler, men jeg er altså vild med elefanter ;o)
Hilde - Tak! Jeg måtte bestikke mig selv med både chokolade og kage, for at få strikket og monteret de sidste lapper ;o)
Kh Karen

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Dejligt tæppe - hvilket minder mig om, jeg har strikkede firkanter liggende til et tæppe, der "bare " skal sys sammen. :o)
Hvordan kan det dog være der er knap så sjovt at montere som at strikke ?

Mange hilsener
Ingrid
Samsø

Karen sagde ...

Ingrid - tak skal du ha'. Montering er for mig et nødvendigt onde - og det er slet ikke lige så sjovt som at strikke. Jeg håber dog, at du på et tidspunkt "bare lige" får dit tæppe monteret - for jeg vil gerne se, hvordan det ser ud - og lade mig inspirere ;o)
Kh Karen

strikkestine sagde ...

Wauw sikke et arbejde...Jeg tror faktisk også jeg ville være strandet på monyering...men uden montering ingen slumring under tæppet...Glæder migt til at se de strikkede elefanter - og glæder mig til at se de skønne dyr afløse uglerne...

Karen sagde ...

Strikkestine - Ja, jeg kunne skrive mange, negative indlæg om montering, men som du selv siger, så er det skisme svært at snuppe "en morfar" under 140 løse lapper :-D
Mine elefanter er snart klar til at komme marcherende....eller klar til at blive vist frem - det er et lidt tidskrævende projekt, så måske i morgen?
Kh Karen

Laura sagde ...

Flot tæppe! Alle der har prøvet at strikke et sådan ved hvor stort et arbejde det faktisk er. Forstår godt du lige tager en lille pause før du går i gang med elefanter og ugler :-)

Karen sagde ...

Laura - Tak :-D Jeg er glad for mit tæppe, men der skal godt nok gå laaaaaaang tid før jeg går i gang med noget andet, der indeholder SÅ meget monteringsarbejde
Kh Karen

Irene sagde ...

Superflot tæppe! En rigtig god idé at bruge sine rester på den måde:-)

Karen sagde ...

Irene - tak :-D Ja, og der er stadigt lidt garn tilbage, men jeg orkede ikke flere lapper ;o)
Kh Karen

Lis sagde ...

Wauv jeg synes dit design er flot. Smukke farver :) Kunne godt slumre under det, det ser dejligt ud.

Kh. Lis

Karen sagde ...

Lis - Tak skal du ha'. Man slumrer virkelig godt med det over sig - men det var et pokkers arbejde, så jeg går ikke i gang med et tilsvarende projekt, sådan lige med det samme.
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...