søndag den 22. maj 2011

..... og det er hullerne, der varmer ;o)

Når mine hæklede rosetter bliver syet sammen, kommer det til at se sådan ud.

Mit reste-garn er tykkere end det i opskriften, så i stedet for 4 rosetter pr række, skal jeg kun have 3 for at få en bredde på ca 15 cm.
Billedkvaliteten er ikke så god, men jeg har 6 forskellige farver (råhvis, sort, grå, brun og petroliumsgrøn). Det bliver da et ret så sjovt tørklæde - om det kommer til at varme ved jeg ikke.....
men vi ved jo alle, at det er hullerne i vaniljekransene, der giver den gode smag, så det bliver sikkert også hullerne i mit kommende tørklæde, der giver varmen.... ;o)

13 kommentarer:

Lydert sagde ...

Pyt med om det bliver varmt, det kommer i hvert fald til at pynte.
Syr du dem sammen to og to med en ny tråd hver gang?

Karen sagde ...

Lydert - Tak :-D. Jeg snyder lidt. Når jeg bryder tråden på en færdig roset, så lader jeg den være så lang, at den kan bruges til at sy både rosetten ved siden af og den ovenover til - så sparer jeg lidt på monterings-arbejdet (der skal ikke hæftes et utal af ender).
Kh karen

Jane sagde ...

God idé, at få brugt garnrester på den måde. Og pyt med at det varmer, når bare det er flot.

Karen sagde ...

Jane - ja, og så er det faktisk et overskueligt projekt - det tager mig 7 min. at hækle en roset...så man kan hurtigt få nogen fra hånden - det ville være rart, hvis det blev bare lidt varmt, men gør det ikke det, så er det lige meget - det er stadig et morsomt design ;o)
Kh Karen

Nete sagde ...

Det ser rigtig godt ud Karen og designet er sjovt. Fin måde et få brugt resterne på.

Torunn sagde ...

Så artig! Ha ein fin søndag.

Karen sagde ...

Nete - tak :-D Jeg tænkte på at strikke ettørklæde, men dette her er sjovere ;o)
Torunn - Tak skal du ha'. Og også en god søndag til dig ;o)
Kh Karen

LiseStrik sagde ...

Det ser spændende og flot ud. Så pyt med om det varmer. :o)

Citronmoster sagde ...

Sjovt tørklæde der nok skal lyse op på en grå dag. Dit tæppe i forrige indlæg er kanon flot :)

Laura sagde ...

hullerne varmer helt sikkert, hi,hi. Kommer sikkert til at passer superfint til efteråret, både med varme og farver. Håber du fik has på den lungebetændelse. Her hjemme har vi haft sygdom de sidste 6 dage, øv.
Mange hilsener fra Laura :-)

Karen sagde ...

Lise - tak ska' du ha'. Ja, sådan har jeg det også - pyt med at man er lidt blå-frossen....man må jo lide for skønheden :-D
Citronmoster - Tak :-D
Laura - ja, jeg satser også på de huller ;o) Jeg er stadig træt, men penicilinen virker - håber i snart kommer ovenpå...så god bedring til jer.
Kh Karen

Irene sagde ...

Det bli`r et flot tørklæde, der vil pynte på ethvert outfit:-)

Karen sagde ...

Irene - hvor er du sød - tak :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...