onsdag den 18. maj 2011

Snurre-rundtosset :)

Jeg har taget en beslutning! Jeg er nødt til at få brugt nogle af alle mine underlige garnrester - jeg har en hel kurv fyld med alverdens rester - og jeg har flere gange sat mig for, at NU skal de bruges, men så er der ligesom ikke sket mere!
Det er der nu, for jeg har ligget syg - dvs ligget har jeg ikke, for jeg fik konstateret lungebetændelse, og så kan man ikke ligge (pga hoste). Jeg manglede noget småt at nørkle med - noget der ikke krævede for meget tankevirksomhed og noget, man uden videre kunne lægge fra sig.
Jeg fandt et lidt sjovt projekt: et tørklæde at hæklede rosetter.
Opskriften har jeg revet ud af et blad - måske Hendes Verden. Man skal lave ca 180 små rosetter, og jeg er da kommet et lille stykke af vejen
Garnet er en rest fra en cardigan, som jeg strikkede for nogle år siden. Jeg har 310 gr i 6 forskellige farver, og tanken er, at jeg hækler, til der ikke er mere garn!
Så de sidste par dage har jeg hæklet rundt og rundt og rundt. Ja, jeg er ved at blive helt rundtosset af de rosetter, men det tager ikke særlig lang tid at hækle dem, så bunken af rosetter vokser støt - og det er jo stærkt motiverende ;o)
Og mit lappe-tæppe? Det blev skam færdigt i lørdags, men grundet mit skrantende helbred har jeg ikke fået det vasket endnu.....men der skal nok komme en "fyldig billereportage" på et senere tidspunkt ;o)

12 kommentarer:

Nete sagde ...

Æv altså, håber du er ok.
KH Nete

Nete sagde ...

Resten af teksten kunne jeg først se efter min kommentar. Godt at det var pga. hækleriet du var rundtosset og held og lykke med projektet, det ser spændende ud.
Knus

Karen sagde ...

Tak skal du ha' Nete. Jeg er utrolig træt, men det er vel naturlig oven på sådan en omgang. Tørklædet bliver måske mere sjældent end køn, men det er ret sjovt ;o)
Kh Karen

Lea sagde ...

Øv da med lungebetændelse!!! Håber snart du er frisk igen, Karen.

Det bliver da et skæppeskønt tørklæde - og godt med et projekt du kan overkomme mens du kommer til hægterne.

Strikkefuglen sagde ...

Det er en super god måde at få brugt alle, eller nogle af resterne på, glæder mig til at se den.
Rigtig god bedring.

Lydert sagde ...

Det er et spændende projekt, du har gang i der og en god måde at bruge rester på.
Håber, du er ved at være frisk igen

Camilla sagde ...

Sikke et projekt du har kastet dig ud i! Det bliver helt sikkert vildt flot! Kan man ike hækle/sy dem sammen undervejs?
Glæder mig til at se resultatet!!

Garn, hund & kat sagde ...

Godt at høre fra dig, blev så småt helt bekymret. Rigtig god bedring.

At du får alle din projekter færdige er jeg slet ikke i tvivl om :-)

Karen sagde ...

Lea - jo tak, det går bedre (har da været på arbejde) - jeg glæder mig til at se, hvordan det tørklæde bliver ;o)
Strikkefuglen - ja, og jeg trænger virkelig til at få ryddet ud i de rester, da der ellers ikke er plads til de kommende rester.
Lydert - Tak :-D
Camilla - og jeg som hader monteringsarbejde!?! Jeg syr sammen undervejs, for ellers løber jeg vist sur i det til slut.
Rikke - hvor er det sødt af dig! Jeg blev ikke fyret, men mistede nogle gode kolleger :-( Det har været stressende og det er formodentlig derfor jeg bliver ramt af sygdom lige nu, men det går bedre og jeg er tilbage....også på det kreative område. :-D
Kh Karen

Louise sagde ...

Rigtig god bedring :) Den opskrift har jeg også gemt.

Laura sagde ...

Øv da, lungebetændelse lyder bestemt ikke rart. Håber du snart er frisk igen og kommer videre med dit herlige tæppe :-)))

Karen sagde ...

Louise - tak skal du ha'. Det er faktisk en god måde at bruge sine rester på, så jeg glæder mig til at få hæklet nogle flere rosetter.
Laura - nej det er ikke så sjovt, men det går bedre...penicilinen viste hurtig en effekt, så jeg er næsten på banen igen... og jeg tager tingene MEGET med ro!
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...