mandag den 13. juni 2011

den tilløbne havebænk

I december måned ringede teenageren til mig på arbejde og fortalte, at der stod en havebænk i indkørslen. Det undrede mig, for havde der altså ikke gjort om morgenen.


Jeg havde hørt om tilløbne katte, men en tilløben havebænk - den var ny!

Efter en uges tid rykkede jeg den ind på terassen, der er den blevet stående.
Min "gamle" havebænk har denne Pinse dannet rammen om min morgenkaffe - den står på en østvendt terasse, så der er faktisk sol lige fra kl. 6 om morgenen.
Kaffe, strikketøj og en hynde, og så er man klar en times morgenhygge.....tror man, men.....
Der er altså andre end mig, der har fundet ud af, at den bænk er ret så lækker, så man behøver bare at tænke på at rejse sig, så er pladsen desværre optaget ;o)

Så fremover ser morgen arrangementet sådan ud.
Hun hverken strikker eller drikker kaffe (endnu), men det kan være, at det kommer ;o) 


ps: Det viste sig, at bænken har tilhørt mine naboer. De vidste, at jeg gerne ville have en bænk, så da de alligevel var ved at rygge op i skuret, så "smed de lige bænken over til mig"? Og det var jo super sødt af dem!!!

8 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Så hyggeligt der ser ud ;)
Det er da gode naboer.

Yt

Strikkeglæde sagde ...

Skønt når det man ønsker bare kommer til, det er værd at sende ønsker ud - klogt at lave en katteplads i solen :-)

Fru Knudsen sagde ...

Sikke dejlige naboer du har. Jeg har også gode naboer, men en havebænk, nej det er de aldrig kommet med

Karen sagde ...

Kludemutter - det er rigtig hyggeligt - og mine naboer er bare de bedste ;o)
Strikkeglæde - ja, nogle gange skal man netop bare ønske...så sker der noget :-D Mine katte er meget diktatoriske - vil de ha' plads, så skal de nok få en plads ;o)
Fru Knudsen - Mine naboer (til begge sider) er verdens bedste. Sidste forår fik vi 4 paller med fliser, "for vi skal ikke bruge dem alligevel" - så de er virkelig guld værd :-D
Kh Karen

Fru Larsen sagde ...

I kan da rigtigt hygge jer sammen om morgenen. Hvor var det dog sødt og betænksomt af jeres naboer. jeg syntes altid det er så rart, når andre kan bruge det som man kasserer. Genbrug er en god ting :))

Citronmoster sagde ...

Herligt med et godt naboskab. Fin hyggebænk du og kat deler :)

Lydert sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud, dejligt med en bænk i morgensolen

Karen sagde ...

Fru Larsen - genbrug er genial! Og jeg har bestemt intet imod at arve en havebænk....det er helt sikkert ;o)
Citronmoster - godt naboskab er guld værd :-D Katten får altid den bedste plads...ved ikke hvordan hun gør det, men sådan er det ;o)
Lydert - det er en superhyggelig måde at starte dagen på :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...