søndag den 12. juni 2011

patchwork strik og garnrester

Jeg læste et fantastisk inspirerende indlæg på bloggen Strikkefryd, hvor hun viste projekter af reste-garn. Jeg gik mine gemmer igennem og konstaterede, at jeg havde så rigeligt med den slags.....jeg skulle bare lige finde nogle gode, passende projekter. I Kreativ Strik nr 13 fandt jeg dette sjal:
Super flot mønster, syntes jeg, og så gik jeg ellers i gang.....uden at nærlæse opskriften naturligvis.
Jeg fandt alle mine mohair- rester frem (310 gr i forskellige farver) og slog maskerne op til den første vifte. Efter 3 pinde står der: pind 4 strikkes med sort?!? På billedet ser det altså ud som om det sorte er et hulmønster (hvor man kan se modellens bluse igennem). Nåh, men tilbage til reste kurven for at finde noget, der kunne bruges som kontrast-farver. Jeg fandt adskillige nøgler....øh sådan noget her (aner ikke, hvad det hedder) i forskellige farver:
Og så gik jeg i gang.

Sjalet er nu så stort, at man kan se, hvad det skal blive til

Det bliver strikket på pind 7, og det er altså som at sidde og fægte med 2 telefonpæle, når man nu er vant til pind 3, men det er samtidig rigtig sjovt at strikke.

Så sjovt, at det helt sikkert ikke bliver det sidste sjal af denne slags, jeg strikker!!!!

Behøver jeg at sige, at bagsiden er et rent monterings-mareridt med MASSER at tråde, der skal hæftes......og jeg som er så glad (host-host) for den slags.......gad vide, hvorfor jeg altid falder for projekter med masser af montering.....mon min underbevidsthed forsøger at fortælle mig noget?

10 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Dit sjal ser rigtigt spændende ud - det glæder mig meget at kunne inspirere - tak for at du deler!

Zarina sagde ...

Det ser super flot ud, glæder mig til at se det færdigt.

zette sagde ...

Intet mindre end imponerende.
Monteringsåge er sendt videre til din matrikel.
God pinse til dig.

Karen sagde ...

Stikkeglæde - Din blog er en stor inspirationskilde for mig, for du laver altid sådan nogle lækre ting :-D
Zarina - Tak skal du ha' - jeg glæder mig også, for jeg vil strikke nogle flere....(undskyldning for at købe mere garn ;o) )
Zette - Tak for roserne....jeg sætter kaffen over og afventer Åge ;o)
Kh Karen

Fru Larsen sagde ...

Aj hvor er det flot. Garnet du ikke kender hedder stigegarn. Man bruger det meget til at strikke tørklæder af på grove pinde.

Garn, hund & kat sagde ...

WOW :-)

det er da genial udnyttelse af rester :-)

Du kan strikke nogle af mine projekter for mig så skal jeg med glæde montere dine ender *B*

Nete sagde ...

Fedt projekt du har gang i. Sig endelig til hvis du mangler rester. Tror jeg er leveringsdygtig i et par kilo:-)

Karen sagde ...

Fru Larsen - Tak :-D. Stigegarn? ja selvfølgelig....det ligner jo stiger. Jeg købte det på tilbud for flere år tilbage (5 kr pr nøgle) i alverdens farver....jeg har bare aldrig rigtig vidst, hvad jeg skulle bruge det til
Rikke - tak for roserne :-D. Det kan være, vi skal lave et mini-blog-træf, hvor vi udveksler projekter ;o)
Nete - Tak :-D Ang. rester, så kan det da være, at jeg kommer til at stå at mangle....men så skriver jeg lige til dig, ik' ;o)
Kh Karen

Lea sagde ...

Pind 7 - hjælp!!!!

Men flot bliver det og dejligt med projekt til rester (og jeg troede også det sorte var hulmønster, he, he.....)

Annemette sagde ...

Åh det pokkers monterings arbejde.. Bestemt ikke en af mine favoritter når man skal afslutte sit strik.. Men det skal jo til, det ser jo også så fjollet ud med en masse ender der stikker ud alle steder ;o)
Og sikke en god måde at få brugt alle sine (tusind)rester på. Glæder mig til at se det færdige resultat.