lørdag den 16. juli 2011

færdig - med cardigan m. hulmønster

Færdig monteret, men inden vask
Endnu engang har Inge-Gyda været ude og vifte med ørerne og fremviser her den seneste "kreation" fra mine pinde ;o) Inge-Gyda er desværre lidt smal-skuldret, så trøjen hænger lidt mere slasket på hende, end den gør på mig.
Opskriften er fra Alt Om Håndarbejdes Strikkemagasin nr 5/2011.
Jeg har næsten holdt mig til opskriften....altså undtagen ribben, hvor jeg slog færre masker op, så den bliver stram (som en rib skal være i min optik).
Lige nu sidder jeg og kigger på garnlageret, og der er faktisk ikke mindre end 4 projekter, jeg har lyst til at gå i gang med - nej 5 faktisk.....så jeg er lidt ubeslutsom, men jeg kunne jo naturligvis fortsætte med det lille, morsomme hækletøj, som jeg startede på for et par dage siden (resultatet af dette hækleri skal nok blive vist frem senere).....bare til jeg har taget en beslutning om, hvilken trøje/bluse/cardigan, der skal på pindene nu.

9 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Hun er en travl dame, hende
Inge-Gyda. Sød trøje hun har iklædt sig - trods de smalle skuldre ;))

Karen sagde ...

Citronmoster - Tak :-D Ja, Inge-Gyda er en god (og billig) model...men måske skulle jeg anbefale hende lidt styrketræning ;o)
Kh Karen

Lydert sagde ...

Trøjen er søreme blevet flot, og så er jeg altså helt vild med farven

Karen sagde ...

Lydert - Tak skal du ha'. Farven er valgt, fordi den støvede blå passer godt til cowboybukser - jeg manglede et lunt alternativ til den jakke i cowboystof, som jeg altid går med (og som faktisk er for kold at have på, når det bliver efterår/vinter)
Kh Karen

Garn, hund & kat sagde ...

så trofast en model hun er ;-)

sød model som jeg tror du fr stor glæde af

Karen sagde ...

Rikke - Ja Inge-Gyda er go' nok...hun brokker sig aldrig og så er hun god til at holde vægten ;o)
Ja, jeg tror også at denne cardigan bliver en af mine yndlings trøjer...men jeg strikker ALDRIG det mønster igen! Det var for irriterende!!!!
Kh Karen

Nete sagde ...

Hold da op som du får noget fra hånden. Det er en rigtig dejlig farve, som passer perfekt til cowboybukser. Godt at du lavede om på ribben, den skal da selvfølgelig være stram.
KH Nete.

Miss.Møllebo sagde ...

Flot cardigan, ser rigtig dejlig ud, vi glæder os til at se hækleriet. god uge.

Karen sagde ...

Nete - Tak! en regnfuld sommerferie er som skabt til strikketøj ;o) Og tak fordi du er lige så bundet til rib-traditionerne som jeg :-D
Miss.Møllebo - Tak skal du ha'. Mine hæklerier er "morgenkaffe-projektet"....så det tager nok lidt tid inden det er færdigt, men så skal det nok blive vist frem :-D
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...