fredag den 1. juli 2011

Færdig - med det sødeste baby/barnevognstæppe

Så kom hende Monteringsfeen endelig forbi og fik gjort mit elefant-babytæppe færdigt.
Der er brugt præcist 400 gr bomulds garn og tæppet er strikket på p 3.
Det er strikket rundt (på rundpind) og så hæklet sammen med krebsemasker i enderne. Det betyder, at det er dejligt tykt, blødt og lækkert.

Tæppet er en barselsgave til en af mine søde kolleger. Det var sjovt at strikke, og det skulle ikke undre mig, om jeg "kom til" at strikke et til - ikke fordi jeg kender andre, der venter sig, men bare fordi det var et morsomt projekt.

21 kommentarer:

Irene sagde ...

En elefant kom marcherende:-)Det er helt sikkert et yndigt babytæppe. Har du en opskrift eller er det"lige-ud-af-hovedet"? Håber du får en dejlig og afslappende ferie!

Karen sagde ...

Tak Irene :-D. Opskriften har jeg fra et gammelt "Alt om Håndarbejde" - no 1 fra 2000. Og håber også, at du nyder sommeren.
Kh Karen

Lydert sagde ...

Tak skal du ellers ha' for et stort arbejde, men jeg skal da love for, resultatet er derefter, det er vel nok et flot tæppe

Liberta alias Pia sagde ...

Jeg tror det er det flotteste babytæppe jeg har set. Den nybagte mor kan vist ikke andet ed blive begejstret.

Zarina sagde ...

Hold da op hvor er det fint, og sikke fint.
Et rigtig pige tæppe.

Pia sagde ...

Nej, hvor er det altså flot! Nok et af de flotteste tæpper jeg nogensinde har set.

strikkeentusiasten sagde ...

Det er det yndigste babyttæppe jeg længe har set og sikke et kæmpe arbejde....virkelig håndarbejde flot !!

Det var da en være UPS der kom over dig i garnforretningen forleden.....det var ALDRIG sket for mig..... lige et øjeblik skal lige samle glorien op den faldt vist ned.... :-)

Rigtig god weekend
kh Jane

strikkestine sagde ...

Waue, hvor er det flot!! Jeg er vild med farver og mønster...men sikke et arbejde. Håber din veninde forstår at værdsætte alle de timers arbejde. Og lækre elefanter..

Strikkeglæde sagde ...

Fantastisk babytæppe, det skal nok vække glæde . De fi´ne elefanter skal nok kunne inspirere til en vuggevise ;-)

Pi Andrea sagde ...

Hvor er det bare et fantastisk skønt tæppe... :o)

Laura sagde ...

åh så fint det er - dit søde barnevognstæppe. Har aldrig hørt om krebsemasker, men hvor er det dejligt med sådan en monteringsfe!
Strikkehilsener fra Laura :-)

Fru Melgaard sagde ...

Åh hvor er det bare flot:). Jeg ville ha' elsket sådan et tæppe i blå eller grønne nuancer da Sigurd var nyfødt:)
Kh. Louise

Nete sagde ...

Ej, hvor er det bare supersødt Karen.
Godt at monteringsånden kom over dig. Håber at det er fordi dine skuldre er kommet ned og du nyder din ferie.
Knus til dig.

Fru Knudsen sagde ...

sikke et flot tæppe du har fået færdigt, din kollega er heldig

Karen sagde ...

Lydert - Tak skal du ha' :-D
Pia - Ihhh tak, hvor er du bare sød :-D
Zarina - Tak :-D jeg spurgte den kommende moder hvordan de havde indrettet babys værelse og med hvilke farver og så købte jeg garnet efter det.
Pia - Tak, det var sødt sagt :-D
Jane - Tak skal du ha'. Hmmm...jeg VED, at du ALDRIG kommer til at UPS købe noget garn....du har nemlig IKKE en rygrad som en regnorm, hvad garn angår, vel??
Strikkestine - Tak :-D Ja, det er et stort arbejde, men det var også sjovt at lave
Strikkeglæde - Tak jeg sad faktisk og nynnede den, mens jeg strikkede... ;o)
Pi Andrea - Tak skal du ha' :-D
Laura - Tak :-D Krebsemasker er bare fastmasker, der hækles frem og tilbage i stedet for rundt. Desværre fordufter hende feen også hurtigt igen ;o)
Louise - Tak, hvor var det bare sødt sagt :-D
Nete - Tak :-D Skuldrene er næsten nede...man kan vel altid rive endnu en strikkedag ud af kalenderen ;o)
Fru Knudsen - Tak. Jeg strikker sædvanligvis ikke til andre, men lige denne kollega har bare altid været så sød og hjælpsom at jeg følte, at der skulle noget ekstra til.
Knus til jer alle fra Karen

Hilde sagde ...

Åååå for et nydelig babyteppe. Det blir garantert motageren veldig glad for. Ser ut som om det var et morsomt strikkeprosjekt :-)

Lea sagde ...

Skønt tæppe!

Du er altså vildt god til det mønsterstrik, synes jeg!

Lykke sagde ...

NØJ, hvor er det bare fint! En drøm af et tæppe :-)

Karen sagde ...

Hilde - Tak :-D ja det var morsom at strikke, fordi der hele tiden skete noget nyt
Lea - tak skal du ha' - det var sødt sagt :-D
Lykke - tak :-D Ja, et rigtig tøse-tæppe ;o)
Kh Karen

Zette sagde ...

Hold da fest, hvor er det flot.
Det er da en meget forkælet baby, som skal putte i det tæppe.
Og farverne...mums.

Karen sagde ...

Zette - tak skal du ha'. Og farverne passer jo lige til en lille prinsesse synes jeg :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...