onsdag den 6. juli 2011

man er vel prikken

Da jeg igår var ude i min "udestue" for at hænge vasketøj op, hørte jeg, at der var noget, der puslede. "Fugl? Rotte? Mus?" var min første tanke. Under alle omstændigheder fik jeg lynhurtigt mine katte lukket ind - jeg kan altså ikke snuppe deres måde at behandle byttedyr på - og så er jeg ligeglad med arten!!!!
Jeg flytte et par sammenklappede havestole og fandt ham her:
Hvordan den lille fyr er kommet ind, er en gåde, for den udestue og den tilstødende terasse er bedre sikret end Fort Knox, da kattene ellers slipper ud. Og spørgsmålet er også, hvor længe den faktisk har været der? Jeg ved ikke noget om pindsvin, men jeg har hørt, at man kan fodre dem med kattemad, så den fik en skål mad og rent vand. Den må virkelig have været både sulten og tørstig, for den kastede sig over maden - fuldstændig ligeglad med, at både jeg og teenageren stod en meter væk. Da den havde spist og drukket færdig, samlede jeg kræet op i et tykt håndklæde, for selv sådan en lille fyr bliver altså særdeles prikken over at blive båret rundt på. Vi satte den ud i haven, og få minutter senere var den væk - ude på nye eventyr i det grønne.  

5 kommentarer:

Pi Andrea sagde ...

Nåhhh hvor det varmer mit hjerte at læse dit lille indlæg om den søde nok så prikne fætter... :o)

Fru Melgaard sagde ...

Åhh hvor sødt - Elsker pindsvin og deres ansigtsudtryk
Kh. Louise

mona sagde ...

Sikken en dejlig fortælling, de er så søde de små svin. Jeg havde engang en, der var kommet til skade, den blev meget tam og rejste ikke piggene når jeg løftede den.

Strikkefuglen sagde ...

De små dyr er bare så søde ;-)
Hvor er dit sjal flot.

Karen sagde ...

Pi Andrea - jeg elsker de små fyrer - de er så nuttede
Louise - jaaa, deres små tryner er da noget af det mest kære
Mona - åh, hvor sødt, Jeg vidste ikke, at de kunne blive så tamme - ham her var heldigvis kun sulten og tørstig, men det kan da være, at jeg skulle sætte lidt mad ud til ham :-D
Strikkefuglen - ja, de er vildt kære :-D Og tak for rosen ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...