søndag den 17. juli 2011

nyt på pindene - snoninger og hulmønster

Det er ikke til at se det, men garnet er altså lavendel-blå
Så kom mit lavendel farvede Bom-mix garn fra Hjertegarn endeligt på pindene.
Jeg har valgt at strikke denne bluse fra Alt om Håndarbejdes Strikkemagasin nr 4/2011.
Hvorfor det lige netop blev denne opskrift er der et par grunde til.
1. Jeg synes, den er sød.
2. Jeg har aldrig strikket snoninger, så jeg tænkte, at her havde jeg chancen for at øve mig ;o)
Jeg har normalt en relativ veludviklet fin-motorik, men når jeg har mere end 2 strikkepinde i hænderne, så sker der et eller andet.....pindene falder på gulvet, tråden vikler sig omkring på de mærkeligste måder osv. Men nu skal det være! Nu skal jeg lære det, for jeg har udset mig et par andre projekter, som også har masser af snoninger!
Jeg kunne faktisk godt være kommet længere, men man er jo smart, så man lægger ud med den størrelse, som burde passe.....efter at have strikket ca. 10 cm kunne jeg så konstatere, at jeg var i færd med at strikke et cirkustelt (hvis det havde været vandtæt, kunne jeg sikkert have solgt det til Benneweis)! Så forfra med mindre maskeantal - og moralen er: start med en strikkeprøve.
Jeg følger opskriften slavisk denne gang...nej, jeg har slået 2 masker mere op, så jeg kan få nogle pæne kant-masker, men ellers ingen forandringer.

10 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den ser ud til at blive rigtig flot..Med hensyn til pinde der falder ud, hvad med at få fat i en af de der nye snoningspinde de skulle være gode har jeg hørt..Og da de er bølget skulle masker ikke have så nemt ved at falde af..;)

Merete sagde ...

Sikke en fed bluse du skal igang med. Den glæder jeg mig til at følge

Karen sagde ...

Helvig - de pinde havde jeg slet ikke hørt om, men de lyder da geniale. Næste gang jeg vover mig ind til min lokale garn-pusher må jeg høre om hun har dem. Tak :-D
Merete - Velkommen til :-D Ja, jeg er også selv lidt spændt på, hvordan den udvikler sig - men jeg er da ved at have fod på de snoninger nu ;o)
Kh Karen

Garn, hund & kat sagde ...

mht. snoningspinde kan jeg bedre lide knitpicks - som er små pinde med riller i - dem bruger jeg hvis det er. dem med buer på synes jeg simpelthen er for besværlige :-)

i øvrigt endnu en fin krtion under opsejling

Karen sagde ...

Rikke - jeg må prøve at forklare garndamen mine problemer og så må hun vise mig, hvad hun har....på trods af alt mit strik, så er jeg en ren novice, når det kommer til udstyr/special pinde osv......og tak for de pæne ord ;o)
Kh karen

mona sagde ...

Ja, det er en god morale, den dér med strikkeprøven, som jeg desværre også af og til glemmer - men så er vi jo også "selv ude om det" ;-)

Citronmoster sagde ...

Wooo, den bliver flot. Jeg er vild med snoninger. Jeg har et par stykker af de hjælpepinde med "knæk" men bruger dem sjældent, har bare gang i en alm. strømpepind. God fornøjelse med snoningerne :)

Karen sagde ...

Mona - ja, det må man sige, men så fik jeg da øvet lidt mere på det med snoningerne ;o)
Citronmoster - Tak ;o) jeg er selv vild med snoninger, men har holdt mig fra det, fordi "det kunne jeg ikke finde ud af", men det kan jeg skisme nu :-D
Kh karen

Lykke sagde ...

uh en fin model, den forstår jeg godt at du giver dig i kaste med. Jeg hepper på dig, så du kommer godt igennem de fine snoninger :-)

Karen sagde ...

Lykke - jeg er faktisk ved at komme ret godt efter de snoninger efterhånden....og det er vigtigt, for jeg har 2 drømme-projekter bagefter, der virkelig kræver at man har håndelaget
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...