torsdag den 7. juli 2011

sikke nogle nødder..........

Ja i mit valnøddetræ....hva' ellers?
De første år fik jeg 30-40 liter nødder (jeg samlede dem i 10 liters spande) - men sidste år? 7 (SYV) nødder i alt. Ja det bliver der skisme ikke meget Waldorf-salat ud af. Den dårlige høst skyldtes, at årets sidste frost kom lige som træet havde sat knopper og....ja, og så var der, det der egern, der hele sensommeren hver morgen kom og besøgte mit træ....men i år ser det lovende ud - ingen sen frost og intet egern.....jeg er så småt begyndt at glæde mig til jul, hvor jeg med stor fornøjelse skal spise mine egne, hjemmeavlede, økologiske valnødder - så mere varme og vand tak....og så en god efterårsstorm på det rette tidspunkt (så nødderne blæser ned) - så er den Waldorfsalat næsten i hus ;o) 

6 kommentarer:

mona sagde ...

Ja, der blev jeg godt nok nysgerrig :-)
Hvis jeg nu boede i nærheden af dig, ville jeg gerne aftage nogle nødder, som de er nu - skære dem i kvarter og hælde snaps på. Til jul ville jeg have en mørkebrun og velsmagende snaps, og næste jul, ville de være endnu mere velsmagende - men det gør jeg jo ikke ;-)

Fru Knudsen sagde ...

Åh, du er heldig. Vi har de senere år høstet ca. 25 kg valnødder pr år, men ak, ak i år ser vi ingen valnødder på træet, frosten har vist gjort sit indhug. Træet var ved at sætte blade, da der kom en snert frost, så om igen med at sætte blade. Jubii for dig - Øv for mig

Karen sagde ...

Mona - nej det gør du ikke, men som jeg husker det, bor du i Hobro-området....det er små 20 km fra mine forældre....og dem besøger jeg altså, så der er faktisk en mulighed for at du alligevel kan få en pose nødder, når den tid kommer :-D
fru Knudsen - det er bare så ærgeligt - men sen frost kan de bare ikke tåle...forhåbenlig får vi en mild vinter i år UDEN frost på de forkerte tidspunkter, så du næste år kan få masser af valnødder ;o)
Kh Karen

Garn, hund & kat sagde ...

oh du så velsignede quinde :-)

kommer gerne til waldof salat når den tid er *thihi*

Karen sagde ...

Kære Rikke, du skal være så velkommen....også inden Waldorf-sæsonen....vi kunne sikkert godt finde noget andet at spise...og strikke et par pinde imens ;o)
Kh Karen

Garn, hund & kat sagde ...

Tak som byder det kan vi snildt finde ud af :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...