tirsdag den 30. august 2011

færdig - med bluse med snoninger og hulmønster

I bedste Askepot-stil har jeg haft nogle små dyrehjælpere (ikke mus og små fugle....de ville blive ædt).
De gav måske ikke så meget praktisk hjælp, men den moralske opbakning til monterings-processen var uvurderlig ;o)
Og det er derfor lykkedes mig at få monteret den blå bluse med snoninger, som faktisk har ligget og ventet nu i over en måned...... 
Den er strikket i Bom-mix fra Hjertegarn på p 4 efter en opskrift i Strikke Magasinet 4/2011. Der gik 14 nøgler garn til projektet.
Dermed er min strikkekurv tømt for ufærdige projekter, så nu kan jeg koncentrere mig om min cardigan i bomuld og mohair. Og den skulle gerne være færdig snart, for jeg mangler virkelig en sort cardigan (sort er ALTID godt) - især til nu, hvor det er ved at være for køligt bare at have en tynd skjorte på.  

13 kommentarer:

Camilla sagde ...

Hvor er den blevet flot, dejligt at få noget af pindene og kaste sig over et andet projekt :-)

Karen sagde ...

Tak ;o) Ja, jeg får faktisk dårlig samvittighed over de der umonterede bunker....og jeg har 2 større projekter lined op, som jeg glæder mig helt vildt til :-D
Kh Karen

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den trøje er da også alt for smuk til at lade ligge i9 kurven. Det må være en dejlig fornemmelse at kunne se bunden af strikkekurven - måske kan jeg også en dag ...

Karen sagde ...

Sigrid - tak :-D Jeg plejer at følge en regel, der siger, at jeg ikke må påbegynde noget nyt før det forrige projekt er færdig-monteret, men....jeg har også en rygrad som en regnorm, når det gælder den slags regler ;o)
Kh Karen

Nete sagde ...

Hvor er den blevet smuk, er vild med den blå farve. Din regnbueis er også rigtig sød. Hvor var det godt at feen lige kom forbi.

Lea sagde ...

Den er superflot!!

Glæder mig også til at se den sorte :-)

Regler har jeg ingen af; måske skulle jeg indføre nogle så jeg kunne blive færdig med noget istedetfor at starte nyt op hver gang jeg er halvvejs med et projekt :-)

Lykke sagde ...

Uh, tænk at være i bund med UFO'er - er bange for at jeg aldrig når dertil ;-) Et fint mønster du har strikket blusen i :-)

Citronmoster sagde ...

Utroligt flot mønster :)

Karen sagde ...

Nete - Tusind tak :-D Ja, det er dejligt når feen kommer på visit ;o)
Lea - Tak! Jeg glæder mig også til den bliver færdig og det gør den snart, for jeg mangler den virkelig. Reglen er faktisk god....hvis man altså overholder den ;o)
Lykke - det er dejligt ikke at have noget liggende ;o) Og tak :-D
Citronmoster - Tak skal du ha'. Og så er det mønster endda ikke særlig svært, da jeg først havde lært at holde snoningspinden i strikketøjet :-D
Kh Karen

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Karen
Sikken en dejlig farve og meget flot mønster. Den er god at få færdig.
Mange hilsener
Ingrid

Fru Knudsen sagde ...

Dejlig må det være, at nå bunden, og godt må det også være at starte på nyt projekt.
En sort cardigan er uundværlig.

Karen sagde ...

Ingrid - Tak! Og den har været perfekt i disse lidt køligere dage :-D
Fru Knudsen - det er super dejligt ikke at have noget liggende og ja, jeg har virkelig savnet en sort cardigan....så derfor har jeg planlagt at strikke 2 forskellige, sorte cardigans :-D
Kh Karen

Hilde sagde ...

Det er så deilig når man blir ferdig med et strikkeprosjekt. Og enda bedre å tenke på hva det neste er man skal strikke.
flott genser i en deilig farge.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...