mandag den 15. august 2011

lidt nyt på pindene og en masse brok ;o)

Hold da op, hvor har det været hårdt at komme tilbage på arbejde efter sommerferien.
Regnen, gråvejret og lidt for meget arbejde har virkelig taget på "krea-gien". Jeg har villet det hele efter arbejde : nå at blogge, nå at strikke, nå at læse bøger, nå at hygge med familien....alt sammen samtidig med alt det huslige (og have-lige) - og NEJ, det har ikke kunnet lade sig gøre - man kan altså ikke gøre alt på en gang, når ens energi niveau er nede i "næsten faldet i søvn"-feltet kl 17. Jeg har strikket lidt, men det ikke blevet til så meget, må jeg erkende.
Jeg HAR fået strikket mine lavendelblå snoninger færdig, men monteringsfeen har ikke været forbi (endnu), så en fremvisning må vente til lidt senere. Jeg har også fået startet et nyt projekt op....et par gange faktisk, for den opskrift, jeg oprindeligt havde tænkt mig at strikke efter, passede SLET IKKE til garnet - det blev for slasket, så fandt jeg en anden....som jeg vist ikke er helt vild med, men nu bliver den strikket!!!!!!

Opskriften er fra Alt om Håndarbejdes STRIKKE MAGASIN 02/feb 2011 
Jeg har umiddelbart kun en ændring til opskriften, og det er ærmelængden - de bliver altså noget længere på min udgave.
Garnet er vildt morsomt - det er faktisk som et smalt bånd og (skulle jeg hilse at sige) silke-glat. Det betyder, at taber man en maske, så skal man være lynhurtig til at få samlet den op (ellers er den løbet hele vejen ned).
Det strikkede bliver fantastisk blødt og som sagt "slasket" - så selv om jeg ikke er sikker på, at jeg kan lide opskriften, så er der reelt en risiko for, at dette kunne blive en yndlings-bluse, for hvem kan stå for blødt og slasket??? ;o)

5 kommentarer:

Lis sagde ...

Garnet ser også lækkert blødt og dejligt ud. Jeg kan godt lide kanten i pastelfarve og hvid til den lyse brune farve. Den glæder jeg mig til at se færdig.

Kh. Lis

Lydert sagde ...

At smyge sig i en trøje af bløde garner er da helt vildt skønt, så din trøje skal nok blive god

Bebiane sagde ...

Meget fint mønster og god ide, med de 3 farver.

FruSøglimt sagde ...

Hvor ser den spændende ud, og flot detalje, med den lyserøde farve forneden. Glæder mig til at følge den.
Hilsen Anni

Karen sagde ...

Lis - jeg er selv vild med farverne, men måtte ændre designet lidt, da jeg ellers ikke havde garn nok, men sådan kan det jo gå ;o)
Lydert - tak ;o) det håber jeg også
Bebiane - tak - jeg har døbt den "regnbue-is", for det er præcis samme farver
Anni - Tak - den er færdig....skal "bare lige" monteres ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...