mandag den 12. september 2011

Hooked on Geil

Jeg har i lang tid gået uden om Geilsk opskrifter - fordi jeg ikke forstod dem, tror jeg. Men af en eller anden årsag satte jeg mig i onsdags for, at NU skulle det være. Jeg fandt opskriften til Vestpå frem og gik i gang med diverse strikkeprøver. Torsdag eftermiddag slog jeg masker op til det "rigtige" projekt og så.....ja, så ellers bare derud af!
Jeg havde svært ved at forestille mig, hvordan de over-dimensionere blebukser, jeg var ved at strikke nogensinde kunne blive til en vest, men jeg fortsatte stædigt. For at overleve de sidste MEGET lange omgange lavede jeg en lille konkurrence med mig selv: hvor hurtigt kan du strikke små 500 rib-masker? Derefter: kan du ikke gøre det lidt hurtigere? (på den sidste omgang var jeg nede på 20 ½ minut) ;o)
Søndag kunne mesterværket så monteres og vaskes - og nu er jeg totalt hooked på Geilsk design!!!!!! Mit næste projekt bliver startet, når jeg liiige har færdig-monteret mit forrige projekt (der skal hækles kanter og sys knapper i). Garnet er fundet frem, pindene ligger klar - jeg skal i gang med Geilsk kile-vest.....og den opskrift forstår jeg heller ikke, men ikke desto mindre SKAL jeg bare lave den vest.


Billederne blev taget i et meget dårligt morgenlys, og den blå farve er altså blevet mærkelig - vesten er marine-blå.
Nåh, men nu må jeg vist hellere finde hæklenålen frem, så jeg kan blive færdig med min sorte mohair-cardigan......

ps. Jeg har også fundet ud af, at man godt kan have små 500 masker på en rundpind på 60 cm.....det er trangt, men det kan godt lade sig gøre ;o)

17 kommentarer:

mona sagde ...

Lige præcis sådan har jeg det også!!
Det ser så spændende ud - det må jeg i gang med! - og så fatter man ikke en s...
Jeg må prøve din version:-))
Den er smart, din Vestpå´- dejlig farve!!

Citronmoster sagde ...

Hahahaha - over-dimensionere blebukser - nu du siger det kan jeg godt se det....
Jegt er vild med dine vestpå-blebukser ;))

Fru Melgaard sagde ...

Hvis jeg kunne strikke, ville jeg bestemt kaste mig over den vest som noget af det første, for hold da op hvor er den flot.... Men nu kan jeg desværre ikke strikke;o)
Kh. Louise

Karen sagde ...

Mona - tak! Jeg troede, at jeg var den eneste i hele blog-land, der havde det problem. Jeg brugte en hel eftermiddag til at afprøve div teknikker og derefter lod jeg være med at tænke - men fulgte opskriften slavisk
Citronmoster - blebukser med meget løs rib endda ;o) Og Tak!
Louise - tak...hvis du virkelig gerne vil eje sådan en vest, så er du velkommen til at sende mig en mail - det tog mig 3½ dag at strikke denne her, og jeg har bestemt ikke noget mod at strikke en til dig :-D
Kh Karen

Louise sagde ...

Den er SÅ flot!
Jeg har også det rygstykke liggende, fordi jeg i sin tid (2009) ikke fattede en s*** af, hvad der stod! Men lige pludselig en dag, følger jeg din anvisning. Den er nemlig så flot :)
Og jeg elsker Geilsk´ ting og har strikket rigtig meget af det.

Garn, hund & kat sagde ...

Den er flot. jeg har et topstykke liggende. Ja jeg skal have kastet mig ud i det. Men føst skal jeg hav fundet en opskrift og gjort min sommertop færdig

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Whau den er rigtig flot.;-))

Fru Knudsen sagde ...

Sikke et flot resultat, godt du kastede dig ud i Geilsk, de opskrifter vil sikkert få strikket flere af

Kludemutter sagde ...

Godt du fik knækket koden til Geilsk. Vestpå er en skøn vest.
Den kan du godt være stolt af ;)

Yt

Fru Kahr sagde ...

De der "blebukser" er da blevet ret vellykkede;-)
Det er vist godt, at du overvandt din Geilske-fobi:-)

strikkestine sagde ...

Har hørt om den gailske hindring fra andre strikketosser! Og jeg synes dit gennembrud er SINDSYGT flot...om tror måske jeg selv er klar til denne udfordring. HAr set nogen af deres kjoler, som bare er SÅ flotte (altså til mig selv - ikke til små søde piger...lidt ego-tripper må man vel være :-))

Maria sagde ...

Nej, hvor er den bare blevet flot. Du er altså et sandt strikkeforbillede ed en benhård disciplin!

Ellen Kathrine sagde ...

ej hvor er du en turbostrikker... jeg har et topstykke liggende- men hvornår det bliver ved jeg ikke...

Helen sagde ...

Den en rigtig flot - godt gået

Karen sagde ...

Tusind tak allesammen - som det vil fremgå af mit seneste indlæg, så bor Vestpå nu hos min kollega, da jeg ikke var helt tilfreds med snittet (den var for kort)....så jeg skal lige have lavet lidt beregninger, så hopper der snart en ny Vestpå af mine pinde...
Kh Karen

Fru Melgaard sagde ...

Karen tusind tak for tilbudet:-). Du er simpelthen fantastisk:). Jeg skriver til dig i morgen.
Kh. Louise

Karen sagde ...

Louise - jeg elsker at strikke - og mit klædeskab kan skisme snart ikke rumme mere....og jeg har bestemt ikke noget imod at bruge mine "flittige hænder" til at strikke til andre ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...