mandag den 26. september 2011

Oprydnings-anfald

Kender I det? Man har netop sat sig godt til rette i strikke-hjørnet med sin kaffe. Aftensmaden er spist, der er ryddet til side, og nu skal der bare slappes af, strikkes (i mit tilfælde hækles) lidt - til det er tid at gå i seng. Alt i alt en perfekt slutning på en dejlig, solrig søndag, ik'?
Det var også sådan min aften gik igår.....altså lige til mit blik faldt på min reol......faktisk 4 reolfag, der var stuvet med bøger (og ja bemærk, at jeg skriver "VAR"), for det er den ikke længere!!!! Hvor energien kom fra, ved jeg ikke, men pludselig var kaffe, afslapning og hækling glemt til fordel for "NU skal den reol tømmes, og bøgerne skal sorteres". Da det var gjort, gik jeg videre til samlingen af dvd'er og cd'er, for nu var proppen ligesom af.
Det blev til 5 sække i alt, som lige pt er blevet stillet på loftet (4 med bøger og 1 med film og musik). Her kan de få lov at stå til foråret, hvor jeg planlægger at holde mit eget mini-loppemarked. Planen var jo så, at jeg i dag efter arbejde skulle støvsuge de tilbageblivende bøger, vasker reolen af osv, men..........ja, det blev så ikke lige til noget, for mor skulle pludselig give lektiehjælp til teenageren, som havde rigtig meget tysk for - og mor kan underligt nok stadig ryste tyske guldkorn ud af ærmerne, selvom det er 27 år siden, jeg havde tysk i gymnasiet. Nåh, men reolvask er altså blevet udsat - lidt på ubestemt tid - for man ved jo aldrig hvornår rengørings-ånden kommer over én igen, vel?

6 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Nej man kan aldrig vide hvornår støvsuger og klude overfalder én :)
Ellers et fint hækleri du har gang i...

strikkeentusiasten sagde ...

En farlig energi der pludselig kom forbi og overfaldt dig men når det så er gjort er man både glad og lettet.

Flotte hæklerier du laver.

kh Jane

Hilde sagde ...

det er så deilig når ryddemanien plutselig overfaller en....da får man masse gort på "no time".
Bra jobba!!

Lydert sagde ...

Det er nu dejligt at få ryddet godt op ind imellem - jeg synes bare ikke, jeg bliver ramt tit nok

Lea sagde ...

Det er SKØNT når den oprydningsgejst kommer over èn - den rammer oftest mig når jeg er alene hjemme og hører Dr. Hook for fuld skrue.....

Dejligt at tysk-kundskaberne hænger ved. Min ældste søn har lige fået tysk på skemaet i år og jeg kan heldigvis også hjælpe (nu var tysk iøvrigt mit yndlingsfag på HH så det ville da være skidt hvis jeg ikke kunne hjælpe med tysk for 7. kl.).

Karen sagde ...

Citronmoster - Nej, de der rengøringsanfald kommer jo ud af det blå - og tak :-D
Strikkeentusiasten - Ja, men der har været behov for det længe....nu mangler vi så liiige den spand sæbevand og støvsugeren, så reolen og de tilbageblevne bøger også er rene, men det kommer måske her i weekenden - og tak :-D
Hilde - Tak skal du ha' :-D
Lydert - der er desværre også langt mellem mine anfald ;o)
Lea - Ja, der hører god og høj musik med til en ordenlig oprydning - det er altså godt, at man kan hjælpe sine unger med lektier...tænker tit på de stakkels børn jeg hjalp som frivillig lektiehjælper inde i København....de havde det ofte svært med lektierne.
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...