søndag den 9. oktober 2011

Jubiiii, færdig med hæklet plaid

Med benhård disciplin og hårdt arbejde, som faktisk alt sammen ville være en jægersoldat værdig, blev jeg i går færdig med min granny stripes plaid.

Der måler 174,5 x 147,2 - ja, planen var at det skulle have haft lidt mere "normale" mål, men.....ja, altså først og fremmest havde jeg ikke lige gennemskuet, at når man slår 150 cm luftmasker op, så "vokser" det, når man begynder at hækle. Så mine 150 cm blev til 174,5 cm. Det fandt jeg først ud af, da jeg havde hæklet så langt, at jeg ikke orkede at trævle op. Derfor løber striberne også på langs, og ikke på tværs af tæppet, sådan som det oprindeligt havde været meningen. Og samtidig måtte jeg regulere bredden, for jeg løb mit i en stribe tør for rødt garn, men da tæppet jo næsten havde de rigtige mål, valgte jeg at stoppe der.

Jeg kom bagefter til at tænke på, at man jo siger, at striber på langs virker slankende. Så fra nu af vil jeg, hver gang jeg ligger og snuer med mit tæppe på, glæde mig over, at jeg ser mindst 5 kg tyndere ud ;o)
Og hvad er så næste projekt? Ja, min to-do liste er suspenderet, for jeg "kom til" at købe denne her på tilbud i Netto for 49,95 kr:
Den er smækfyldt med lækre opskrifter, så min plan for i dag er ganske simpel:
Rengøring og tøjvask, mens jeg filosoferer over, hvad der nu skal på pindene.

14 kommentarer:

Kisser sagde ...

Imponerende :-)
Både at du er blevet færdig - det kan godt betale sig at være standhaftig - og faverne på tæppet. De er ganske simpelt skønne.

strikkestine sagde ...

Wauw!! Sikke en bedrift! Det er vel nok flot! Har købt den samme bog som dig og er vild med den alnge mønstrede cardigan... den er klart på mkin ønskeseddel over ting jeg gerne vil strikke.

Kludemutter sagde ...

Kan godt forstå du er veldig tilfreds ;)
Det ser super flot og lækert ud.

Yt

Karen sagde ...

Kisser - Tak skal du ha' :-D Jeg hader at have ufærdige projekter liggende, så det handlede om at bide tænderne sammen.
Strikkestine - Tak ;o) Uh ja, den lange cardigan - den har jeg også savlet over, men jeg er fristet til at gå i gang med plissé cardiganen - jeg har nemlig noget velegnet garn på lager - men....det kan også ende med, det bliver noget helt 7. ;o)
Kludemutter - Tak :-D
Kh Karen

Lis sagde ...

Skøn farvekombination, og at man så bliver 5 kg. lettere at se på, gør heller ingen skade (griner helt vild over det). Der er mange skønne opskrifter i Feminin strik, så há en god inspirationsdag i godt selskab.

Kh. Lis

Karen sagde ...

Lis - Tak skal du ha' :-D. Jeg tænker, at det er en overskuelig slankekur ;o)
Kh Karen

Kirsten Amstrup sagde ...

Tillykke med tæppet, det er rigtig flot. Og jeg kan godt forstå du glæder dig til Samsøe-modellerne.

strikkeentusiasten sagde ...

Skønt tæppe i dejlige farver - det skal helt sikkert nok komme til at varme dig både i strikkende stund men også når du hviler på sofaén.....striber på langs slanker...så er der jo stor fare for at du helt forsvinder på sofaén...!!!

kh Jane

heksegarn sagde ...

hold da op det er godt nok sejt gået...... sejt at du allerede er færdig

Karen sagde ...

Kirsten - Tak! Du kan tro jeg glæder mig - skal dog lige have endnu en sort cardigan af pindene først....besluttede jeg, mens jeg støvsugede :-D
Jane - Tak :-D Forsvinde helt i sofaen......det lyder super ;o)
Heksegarn - Tak. Det holdt også hårdt, for jeg kan simpelthen bedre lide at strikke end at hækle, men nu er det færdigt og jeg kan få varmet pindene op ;o)
Kh Karen

Nete sagde ...

Sejt Karen. Kan godt forstå du er stolt. Perfekt til at putte sig i på kølige aftener og smukt er det også.
KH Nete.

Lea sagde ...

Hold nu op, hvor er tæppet blevet flot - og lynhurtigt færdigt! Godt gået!!!

Karen sagde ...

Nete - tak skal du ha'. Jeg synes det er lidt af en bedrift i betragtning af, at jeg aldrig tidligere har hæklet noget større end en grydelap - og det tager laaaaaaaang tid, inden jeg tager hul på et lignende projekt ;o)
Lea - Tak :-D Nu kan med sindsro vende tilbage til mine strikkepinde - dem har jeg det altså bedst med ;o)
Kh Karen

A + K = ♥ sagde ...

Hvor er det lækkert - elsker plaider, dem kan man aldrig få for mange af (:

- Kit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...