mandag den 24. oktober 2011

langtidsfrisk

I dag har jeg været til foredrag med ham her:
Henrik Krogh holdt et to timers foredrag om det at være eller blive langtidsfrisk. Udtrykket blev opfundet af en svensk læge, der var ansat til at nedbrige sygefraværet i en svensk koncern. Han konstaterede, at en del af medarbejderne var så syge, at det måtte betegnes som langtidssyg, men samtidig havde de kollegaer, der ikke havde haft en sygedag i 2 år = de langtidsfriske. Han øgede sit fokus på den sidste gruppe, for de måtte jo gøre et eller andet specielt, siden de aldrig blev syge, aldrig gik ned med stress osv. Og det var dét, Henrik Krogh underholdt kommunens medarbejdere med i dag.
Han var tilpas overfladisk til at være morsom, viste nogle simple øvelser, som modvirker stress og fortalte opbyggelige anekdoter fra det virkelige liv. Alt i alt en rigtig god oplevelse.....var dog lige ved at falde i søvn, da vi skulle lave en gabe-øvelse (ja altså sådan som man gaber, lige inden man falder omkuld om aftenen).
Jeg fik helt sikkert noget med mig hjem - selvom jeg syntes, at han glemte at nævne strikning, som et fantastisk "anti-stress"-medikament......og heldigvis et, som kan fåes uden recept ;o)

4 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

dejligt du fik noget med dig hjem, jeg kunne godt trænge til noget anti-stress lige for tiden

Karen sagde ...

Ja, nogle gange er det godt at få en ny vinkel på tingene....og så tage sig tid til at få slappet af
Kh Karen

Strikkefuglen sagde ...

Ham har jeg også været til foredrag med, jeg smiler endnu, hvor var det godt og vi har på arbejdet ofte siden snakket om det :-)
(gab igennem hihih)
Majbritt

Karen sagde ...

Majbritt - ja, vi var også færdige af grin, da han begyndte at gabe og tale om "slimafsondring" - sidstnævnte er nu blevet en kode for at være træt :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...