søndag den 20. november 2011

12.288!!!!!!!

I aftes sad teenageren og jeg og hyggede os. Jeg er i gang med af strikke Vestpå og opskriften er ved at have sat sig godt fast på rygmarven, så jeg behøver ikke sådan hele tiden at kigge på papirer for at finde ud af, hvad der nu skal strikkes.

Knægten tager opskriften og begynder at læse......han ser dybt forundret ud over "kodeproget", så jeg forklarer, hvad det handler om, og lidt efter sidder han med opskrift og lommeregner......
Efter en længere tavshed udbryder han pludselig "12.288"
"A hva' for noget"??? Han havde regnet ud, at jeg, når ribkanten på Vestpå var strikket færdig, havde strikket 12.288 masker (kun i ribben).......jeg blev skisme da helt træt - nåh, men det nytter jo ikke, for Vestpå skal til at være færdig, så noget nyt kan komme på pindene......og det "noget" er såmæn allerede planlagt ;o)

ps Jeg har altså ikke regnet hans resultat efter, men jeg synes det lyder meget sandsynligt

9 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Det var dog et morsomt regnestykke. Ikke så sært håndled og hænder kan være ømme engang imellem.
God fornøjelse med Vestpå, som det bliver spændende at se mere til. Ligesom det også bliver sjovt at se, hvad din næste plan går ud på.

Strikkefuglen sagde ...

Det er da pænt mange masker og lige til at blive forpustet af :-)
God fornøjelse med arbejdet.
Glæder mig til at se hvad næste projekt bliver.
God søndag
Majbritt

strikkestine sagde ...

Lige så meget som man ind imellem kan irriteres over teenagere - så har de altså deres øjeblikke - jeg tænker at jeg en gang har strikket en kjole til mig selv - str. 40 på pind tre...øj, hvor et regnestykke...
God søndag
Kram

Bebiane sagde ...

Glæd dig til at få den færdig, den er så flot og er alt arbejdet værd.

Karen sagde ...

Kirsten - ja, den knægt har sine øjeblikke ;o) jeg fik da nærmest helt gigt i hænderne, da han sagde det :-D
Majbritt - ja nemlig, men det går heldigvis relativt hurtigt, når man først kommer igang
Strikkestine - jeg tror ikke man skal lave den slags regnestykker alt for tit, for man bliver virkelig helt udmattet
Bebiane - ja det er et lækkert design
Kh Karen

Lis sagde ...

Pænt stort tal.
Det passer sikkert, for tror vi flytter mange flere masker end vi egentlig er klar over.
Det ser altså ret spændende ud, dit strikketøj. Vestpå, lyder ikke som noget jeg kender. Spændende at se, når du har rundet host host masker.

God søndag.

Kh. Lis

Fru Knudsen sagde ...

Visse ting skal man ikke regne på, så bare fremad, god arbejdslyst

monaelisabeth sagde ...

Det er ikke lige sådan når man bliver ramt af de tørre facts ;oD
hilsen Mona

Karen sagde ...

Lis - Det er faktisk 3. udgave af Vestpå jeg har strikket. Geilsk design - lækkert!!! Der er billeder af de 2 andre rundt omkring her på bloggen :-D
Fru Knudsen - jeg kom til at tænke på, hvor mange masker jeg egentlig havde strikket bare i år....og så fik jeg sved på panden og kastede mig over mine 12.288 Vestpå masker ;o)
Mona - man skal SLET ikke tænke på den slags, for så mister man næsten motivationen ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...