søndag den 6. november 2011

der hygges og slappes af

Denne weekend har (til lige om lidt) stået i hyggens/afslapningens navn. Der er blevet strikket igennem på min mohair cardigan, hvor jeg nu er nået til ærmegabet på det sidste forstykke (ærmer+ryg er færdige).
Den bliver helt sikkert et hit, men nøj, hvor har den været kedelig at strikke. Jeg har virkelig svært ved "bare" at strikke glatstrik. Der skal mønster, snoninger et eller andet til for at fastholde min opmærksomhed. Derfor er det jo dejligt med nogle lydbøger. Ved et helt tilfælde faldt jeg over denne her forfatter:


Jeg købte "Paganini-kontrakten" på tilbud i Kvickly og blev fuldstændig opslugt af historien, så da jeg så, at også Lars Keplers 1. bog "Hypnotisøren" fandtes som lydbog, lånte jeg den fluks på biblioteket.
De kan virkelig anbefales, hvis man er til krimier - og så er helten så dejlig anderledes - han er hverken vred, neurotisk eller alkoholiker - sådan som krimihelte plejer at være (altså pånær Barnaby, som bare er hyggelig ;o) ).
Men nu går det desværre ikke længere med den afslapning.....jeg har en aftale med noget salmiakspiritus og nogle køkkenskabe, som trænger gevaldigt til en afvaskning.
God søndag til alle jer søde mennesker ude i blogland ;o)

12 kommentarer:

Hilde sagde ...

Det er flott å lytte til lydbøker når man sitter med strikketøyet i hendene. Selv hører jeg også mest på krim.
Ha en fortreffelig sondag:-))

strikkestine sagde ...

kender så vildt kedsomheden i glatstrikning...Ærgeligt rengøringen kommer i vejen for mere strikning!

Kirsten Amstrup sagde ...

Der er simpelthen ikke noget, der kan måle sig med strik og lydbøger - selv det mest langsommelige strikketøj udvikler sig til en fornøjelig aktivitet i selvskab med gode krimier. Jeg er nu ikke så vild med "Lars Kepler", men også her er smag og behag jo heldigvis forskellig.
Har du læst/hørt Håkan Nesser?

Lis sagde ...

Jeg må nok igang med at prøve de lydbånd også. Jeg brugte det førhen, men efter Iphone, osv. har jeg ikke gjort så meget i det og slet ikke sammen med strik.

Der er altid noget der kommer i vejen så vores strikketid bliver afbrudt, men det er vel også godt nok, så vi kan glæde os til at komme tilbage til det.

God søndag til dig.

Kh. Lis

Karen sagde ...

Hilde - ja det er en god ting med de lydbøger - og tak i lige måde ;o)
Strikkestine - ja rengøring er verdens kedeligste aktivitet, men hvis man skynder sig er der mere tid til strik ;o)
Kirsten - Nej ham kender jeg ikke, men jeg har noteret navnet, så næste gang der ryger en bestilling afsted til biblioteket, så kommer han med - tak for tippet!
Kh Karen

Karen sagde ...

Lis - jeg er efterhånden ude af stand til at strikke, hvis ikke jeg får læst historie samtidig - det er vanedannende, siger jeg dig ;o)
Kh Karen

Annemette sagde ...

Jeg har også brugt de lydbøger meget. Både når jeg går tur, gør rent, ordner ukrudt og i mange andre situationer. Ja selv når jeg er inde og handle, hører jeg nogle gange lydbog. Har nu ikke prøvet ham Kepler, hører ellers meget krimi, måske man sku' prøve..
Jeg glæder mig til at se din trøje færdig, det er sådan nogle fine blå nuancer :o)

Garn, hund & kat sagde ...

Har hørt så meget om lydbøger. Men det er ikke lige mig. Radioen ungere bedre. Og ja ser vældigt frem til at få min strikketid tilbage :-)
God rengøring karen :-)

Karen sagde ...

Annemette - lydbøger er en genial opfindelse!!! Jeg får "læst" 4 gange så meget nu, hvor jeg som dig kan lave andre ting samtidig!
Jeg glæder mig også for jeg har et fedt projekt på vej, så jeg må gi' den en skalle her i aften
Rikke - radio er også godt....bare man kan strikke samtidig ;o)
Og tak - for det er bestemt IKKE min ynglings beskæftigelse
Knus fra Karen

Camilla sagde ...

Jeg må da prøve det med de lydbøger, det lyder ret hyggeligt :)

Lea sagde ...

Jeps, glatstrik kan være kedeligt :-) Jeg har endnu ikke prøvet med lydbøger; er simpelthen så fastlåst i min ide om at bøger skal man sidde med i hånden og læse selv..... Suk, jeg må da snart følge lidt med tiden :-)

Hypnotisøren er superspændende!!!! Den har jeg læst for et par år siden.

(Iøvrigt: hatten af for dem, der orker læse en hel roman højt/indtale den!!!!!!!!!)

Karen sagde ...

Camilla - her i vinterhalvåret er det noget af det bedste jeg ved. Stearinlys på bordet, frisklavet kaffe/te, et hyggeligt strikketøj, et tæppe over benene og så en god lydbog!! Det er lykken i min verden!
Lea - jeg læser stadig....for jeg eeeelsker duften af bog (ja, jeg er lidt tosset) - men det er om aftenen, når jeg går i seng....og så er det en anden type litteratur jeg vælger f.eks Umberto Eco - men du må prøve det....en spændende lydbog kan altså redde et kedeligt strikketøj! Og så må du simpelthen læse Paganini-kontrakten...den er næsten mere spændende end Hypnotisøren ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...