søndag den 27. november 2011

nyt på pindene = "på skrå"

Så er Vestpå færdig-monteret og næsten tør:
Geilsk design, når det er bedst. 
Og lige præcis denne vest udemærker sig ved én ting: selve monteringsarbejdet er til at overse ;o) Der er nogle ender, der skal hæftes, og ikke andet.



Hvis man ikke er glad for at strikke rib-strik,så kan denne model ikke anbefales, for som min søn var så venlig at regne ud, så består kanten af ikke mindre end 12.288 rib-masker.


Nåh, men da jeg også på strikke-fronten går ind for monogami, så forsøger jeg altid at gøre noget færdigt, INDEN jeg starter noget nyt op (det sker dog ofte - host-host, at jeg har en 2-3 umonterede projekter liggende). 
Det har jeg ikke lige nu, så det var med god samvittighed, at jeg igår startede på denne her:
 Jeg indrømmer, at det nok kan være lidt svært at se, hvad det skal blive (det er faktisk også svært at strikke den, når katten SKAL ligge oveni), men det skal altså blive til denne her:

"På Skrå" fra Feminin Strik.
I flg. opskriften strikken den på p 6 med en enkelt tråd mohair.....jeg lavede en lille strikkeprøve, og personligt synes jeg, det bliver for tyndt og.....øh ja slasket, så jeg strikker med dobbelt tråd (1 mohair og 1 uld). 
Opskriften er godt skrevet og super nem at gå til, så nu skal der da bare strikkes igennem ;o) 

10 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Det er en skøn vest, du har strikket. Og det ser ud til at være en lige så skøn cardigan, du har undervejs. Og selvfølgelig skal katten lige inddrage det ny strikketøj i sit territorium. Det kan ikke være anderledes.

Kirsten Amstrup sagde ...

Det er en skøn vest, du har strikket. Og det ser ud til at være en lige så skøn cardigan, du har undervejs. Og selvfølgelig skal katten lige inddrage det ny strikketøj i sit territorium. Det kan ikke være anderledes.

Karen sagde ...

Vestpå er virkeligt et fantastisk design....selvom den stadig minder mig om et par overdimensionerede ble-bukser, når den sidder på pindene ;o) Ja, katten skal være med - det går så længe, der kun er en, men når de alle 3 vil "putte", så bliver strikketøjet lagt til side
Kh Karen

Birthe sagde ...

WoW , den er fantastisk din vest , der røg der lige en mere på to do listen :-)

Karen sagde ...

Birthe - der er jeg sørme ked af (host-host)- især hvis din liste er lige så lang som min ;o) Vesten her er utrolig hurtig at strikke - med lidt intens strikning kan den laves på mindre end en uge - og monteringen? 5 min!!!! Så måske kan du presse den ind alligevel ;o)
Kh Karen

Liv sagde ...

Den er simpelthen bare så fin :)

Fru Melgaard sagde ...

Wow hvor er den blevet smuk - meget smukkere end jeg forestillede mig. Glæder mig meget til at prøve den på:-). Tusind tak for dit store arbejde<3.
Kh. Louise

Citronmoster sagde ...

Flot vest og din skå trøje glæder jeg mig til at se mere til :)

Garn, hund & kat sagde ...

som du dog kan kære karen. Flotte ting den vest må godt flytte ind her om du bliver træt af den ;-)

Karen sagde ...

Liv - tak skal du ha' :-D
Louise - den er blevet rigtig flot i det grå garn - super godt valg, du der traf ;o)
Citronmoster - Tak, På Skrå tror jeg bliver et hit - det er i hvert tilfælde et dejligt blødt og lunt strikketøj at sidde med ;o)
Rikke - Tak. Denne udgave af Vestpå flytter hjemmefra på torsdag - men man ved jo aldrig om der på et senere tidspunkt kommer en Vestpå, der hellere vil bo på Fyn ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...