lørdag den 17. december 2011

færdig - med Tankestreg


Inden vask og knapper
 Ja, måske skulle man give designet et nyt navn, for min Tankestreg er altså kortere end opskriften foreskriver, så måske ville navnet "semikolon" passe bedre ;o) Jeg ved af erfaring, at jeg aldrig rigtigt får brugt lange, strikkede jakker - så jeg valgte at korte den af. 
Jeg er ret vild med designet, så i denne udgave skal den nok komme i brug - når jeg altså lige har hittet nogle knapper, der passer i farve og størrelse. 
Knapt var tankestreg af pindene førend Raya (fra Mere Feminin Strik) hoppede på. Jeg er kommet et godt stykke på ryggen, som er lidt kedelig at strikke (omvendt glat er mindst lige så kedelig som alm. glat). Jeg har lovet mig selv, at ærmerne strikkes rundt på rundpind fra vrangen af, så jeg kan nøjes med udelukkende at strikke ret. 
  
Farven er altså knap så lyserød/pink i virkeligheden - mere støvet rød. Den er valgt, fordi mit farvevalg næsten altid er over i blå, lilla, grå eller sorte nuancer, så denne gang ville jeg prøve noget nyt og "vildt skræmmende" - nemlig at vælge en for mig atypisk farve ;o) 
Og så er kommer der da lidt julestemning ind i strikketøjet  

11 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den ser rigtig dejlig ud den tankestreg/semicolon.
Raya har jeg strikket til min datter, og valgte at strikke forstykker og ryg sammen, netop for at få lidt variation ind i strikketøjet, det gik fint. Hun er så glad for trøjen, så den bliver sikkert også et hit for dig.

Karen sagde ...

Sigrid - tak skal du ha' :-D Jeg tror også, at jeg kommer til at elske Raya - den ser perfekt ud til bukser - både de pæne og "cowboy'derne" - og så er opskriften så dejlig nem at gå til ;o)
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Det er den smukkeste tankestreg du har lavet, du strikker meget jævnt og fint.
Raya bliver da også superflot, det er en dejlig farve du har valgt, som vil passe rigtig godt til de farver du nævner.

Bebiane sagde ...

Endnu en Tankestreg, Fru Westergaard har også lige lavet en, bare i andre farver. Flot farve du har valgt til din. Du strikker godt nok hurtig, jeg glæder mig til at se næste model færdig :-)

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor er den bare blevet lækker din udgave af tankestreg - et forsinket en ærligt ment kæmpe TILLYKKE med tolvtallet :-))

kh Jane

Karen sagde ...

Uldbegavet - Tak skal du ha'. Jeg glæder mig til at prøve at gå med rødt - jeg ejer faktissk ikke rigtig noget i den farve og modellen? Den er virkelig nem at strikke ;o)
Bebiane - Tak, hvor er det sødt sagt :-D Jeg har altid mit strikketøj ved hånden, så derfor går det lidt hurtigt af og til. Jeg glæder mig også til at Raya skal blive færdig - for næste projekt på to-do listen står allerede i kø ;o)
Jane - Tusind tak for "roserne" og lykønsningen - det er sødt af dig :-D
Kh Karen

Joan B. sagde ...

Den er flot din "Semikolon"/Tankestreg. Jeg har netop købt garn til min og havde også tænkt mig at lave den lidt kortere. Hvor meget garn har du brugt til din?

Karen sagde ...

Joan - Tak :-D jeg har brugt ca 480gr (133 m pr 50 gr)- så det er en garn-krævende model, men total lækker
Kh Karen

marion sagde ...

fed trøje du har lavet og fed farve til den nye du er igang med :-) bliver spændende at se den færdig

Lea sagde ...

Din Tankestreg er blevet en rigtig fin trøje. God kombination af Annettes og dit eget design.

Jeg kan godt lide de lange modeller, så når jeg strikker min Tankestreg bliver den mindst lige så lang som opskriften angiver.

Åh, skønne Raya (ja, jeg må lære at oversætte diagrammer til tekst!!!). Glæder mig meget til at se din - og så i den lækreste farve; mums!

Karen sagde ...

Lea - jeg er faktisk vild med de lange modeller, men mine alm. udendørs jakker er af alle korte - og jeg kan altså ikke forene mig med at tøjet indenunder "drypper" -specielt ikke, hvis der hænger 10 cm nedenfor....men det er vist mig der er lidt sart ;o) Jeg glæder mig bestemt til Raya....når jeg har strikket den færdig, kunne jeg måske gi' dig en hånd med "oversættelsen" - så har jeg jo været mønstret igennem :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...