mandag den 26. december 2011

Hade-aktivitet no 1

Der er bare ting, der SKAL gøres - og nogle af tingene gør man bare, fordi....ja, fordi det skal gøres, og det er en del af den daglige rutine f.eks opvask, madlavning, støvsugning osv. Det er ikke alt sammen lige sjovt, og man har bestemt ikke altid lyst, men man gør det!!!
Og så er der de ting, man egentlig også BURDE gøre, men som man "glemmer" (her kommer overspringshandlingerne ind) - for mit vedkommende er det strygning!!!
Jeg har en bøjlestang i mit kosteskab - og hver gang jeg har vasket, ryger alle de bluser/skjorter, der skal stryges ind i det skab - smart ik'? NEJ, for når man nu ikke kan li' at stryge, så hænger der til sidst så meget tøj i det skab, at der ikke er plads til hverken kost eller støvsuger. Hver gang, der bliver hængt noget ind i det skab, lover jeg mig selv, at "det stryger jeg i morgen".....men der bliver højst strøget 1 enkelt bluse (fordi jeg skal have den på li'ssom NU) - og rent faktisk måtte jeg erkende, at halvdelen af min garderobe nu hang i kosteskabet ;o) Jeg lavede derfor et før-nytårs-fortsæt - nemlig at få strøget tøjet lige så snart det har været vasket.....altså ikke noget med at samle til bunke....og for at vise min gode vilje strøg jeg hele eftermiddagen igår. Nu er tavlen visket ren! ALT tøj er nystrøget og hænger i tøjskabet - og støvsugeren er atter flyttet ind i kosteskabet, og jeg er blevet meget klogere..... (host, host) ;o) Jeg ved i det minste, at en af grundene til at hjemmestrik er så genialt: DET SKAL IKKE STRYGES ;o)

16 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Tillykke med din flotte indsats med strygejernet.
Måtte dit strygeprojekt arte sig i 2012!
Godt nytår.

Ingerlise sagde ...

Øh, .. Nu går jeg altså (måske) ud og rydder strygebunken..

Karen sagde ...

Kirsten - tak skal du ha' - jeg krydser fingre.....men ved jo også godt at jeg på visse punkter har en rygrad som en regnorm ;o)
Ingerlise - ja, det var altså ikke for at gi' nogen dårlig samvittighed ;o)
Kh Karen

Kisser sagde ...

Hurra for menneskers forskellighed. Jeg elsker at stryge.
Super, at du kom igennem bunken i kosteskabet. Det er egentlig en genial ide.

Hilde sagde ...

Kjenner meg igjen der, jeg hater nemlig også å stryke.

Citronmoster sagde ...

Jeg elsker at stryge, slapper så godt af imens... godt for dig at du fik strøget indholdet af kosteskabet ;) (super ide iøvrigt)

Lis sagde ...

Wuav tillykke med dit nytårsforsæt og at du har fået gjort rent bord med strygetøjet.
Jeg samler mit på en stol inde på sy-værelset, men det forsvinder heller ikke og nu er min stak så stor at jeg SKAL igang med strygejernet.
Tror også jeg må lave en aftale med mig selv, så jeg får strøget det tøj før det ender som nu.

Kh. Lis

Karen sagde ...

Kisser - jeg ville ønske, jeg havde det lige som dig ;o) Ja, det er rart, at kunne hænge strygetøjet op (så det ikke ligger i en bunke og bliver mere krøllet)
Hilde - jeg forstår ikke hvorfor, det er sådan med strygning....det er jo ikke engang særlig svært eller hårdt
Citronmoster - ja, nu blev jeg så lige en anelse misundlig ;o) ja den med kosteskabet fungerer godt...så lange, der er plads til kosten også ;o)
Lis - tidligere havde jeg også sådan en bunke liggende - den irriterede mig så meget at jeg fandt på den med bøjlestangen i kosteskabet ;o)
Kh Karen

Joan B. sagde ...

Uh-ha, jeg forstår dig! Men skønt når det er gjort. Det er ikke sjovt, når vi hellere vil strikke.

Karen sagde ...

Joan - jeg ville ønske, at nogen ville opfinde et selvstrygende strygejern....ligesom de der støvsuger-robotter...så kunne tiden udnyttes meget mere effektivt MED STRIK, nemlig ;o)
Kh Karen

Lea sagde ...

Jeg kan ikke fordrage at stryge, så det lader jeg være med!!! Seriøst! Det er minimum 4 år siden vores strygejern sidst var i brug - håber ikke jeg får brug for at finde ud af om det virker endnu :-)

Sejt du fik strøget så meget når nu det heller ikke hører til dine yndlingsbeskæftigelser.....

Nete sagde ...

Absolut også noget af det værste,man kan sætte mig til, især at stryge duge, æææv. Har efterhånden ikke meget tøj tilbage som skal stryges, men til gengæld har min mand 2 skabe fulde af skjorter og selv om de er "strygefri" skal de altid lige glattes lidt.

Kna du ha´et for(st)rygende godt nytår.
Knus fra Nete

Karen sagde ...

Lea - 4 ÅR????? Du er i sandhed en seriøs IKKE-stryger - du må give mig nogle staldtips, tror jeg ;o) Men bortset fra det, så ka' jeg vist leve længe på min stryge-eftermiddag....og jeg kan jo lade være med at bruge mit nystøgne tøj - så holder det længere :-D
Nete - ja duge er da noget af det værste - og 2 skabe med skjorter ville simpelthen tage livet af mig ;o)
Og også et godt nytår til dig (he-he)
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Hvor er det godt gået. Sejt at du har klaret alt det. Nu har du fortjent lidt hyggetid med strygefrit strikketøj.

Lydert sagde ...

Jeg bør slet ikke skrive det, men jeg kan rigtig godt lide at stryge. Hellere det end at gøre rent.
Rigtig godt Nytår

Karen sagde ...

Lydert - jeg har det bestemt lige omvendt, å skal vi ikke bare bytte? Du stryger for mig og jeg gør rent for dig ;o)
Og godt nytår til dig og din familie
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...