tirsdag den 6. december 2011

MØGKAT!!!!!!!!

Ja, det tænkte jeg (og et par andre farverige gloser, der ikke egner sig til at blive gengivet på en ellers pæn strikke-blog)!!!!
Og hvorfor nu det? Fordi en af mine katte har tisset på mine højt-elskede vinterstøvler! Og selvfølgelig ikke sådan lige nu, hvor man måske kunne have reddet det ved en hurtig aftørring....næh...det må være sket for noget tid siden, så støvlerne var blevet tørre igen, men det var bestemt ikke en liflig duft af lavendel, der steg op fra dem, skulle jeg hilse at sige. ALTSÅ: MØGKAT!!!!!
Nåh men skaden var sket, så enten skulle støvlerne smides ud, eller også skulle jeg gøre et eller andet vildt med dem. Jeg valgte det sidste, for i mit december-budget er der ikke afsat penge til nye vinterstøvler til mig.....så jeg smed resolut støvlerne i vaskemaskinen, hvor de fik 2 gange på 30 grader med sæbe og skyllemiddel.

Ja det måtte jo briste eller bære, og ved I hva'? Efter en gang mild tørring (ophængt på en bøjle lige ved en radiator) så er de så gode som nye - ingen lugt, ingen skjolder - bare fine!

Og mine møgkatte? Jah, jeg skumlede nogle minutter, hvor jeg truede dem både med at blive pelset OG udstoppet, men det virkede ikke helt som om de tog mig alvorligt - specielt den ene tog mine udgydelser med ophøjet ro: 



Og hvem kan da være sur på sådan en nuttet bamse-mis????

15 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Der var jo alt at vinde, og intet at tabe, men husk lige at katte siges, at have 9 liv!

strikkestine sagde ...

Godt du satsede - tænk hvis du havde kylet dem?? Og kram bare kattene - de er jo nok bare enige i at det er et par dejlige støvler??

Lykke sagde ...

Godt at du fik reddet støvlerne :-) - og nej, man kan da ikke stå for sådan en charmekat!

Zarina sagde ...

Aaaahhhh...
Det er så træls når man opdager den slags for sent. Godt du fik redet dem, nye gode støvler er ikke så nemme at finde..

Citronmoster sagde ...

Du har ret - man kan ikke være så på sådan en pelset gavtyv - selvom det måske er den selv samme der har sat duftspor :)
Heldigvis virkede det med et par vaske...

marion sagde ...

godt du fik reddet støvlerne de ser ikke helt billige ud og lækre er de også :-)

Lea sagde ...

He, he, ja, det er jo så en af grundene til jeg har hund og ikke kat :-)

Godt støvlerne klarede vasken - og nej, alvorligt sur på vores firbenede bliver vi vel aldrig?!

Karen sagde ...

Kære Alle, jeg er lykkelig for, at støvlerne ikke skulle kyles ud - specielt fordi de er så fantastisk gode at gå i - og mine katte....ja dem elsker jeg stadig....selvom de i den grad manipulere med mig....men sådan er katte ;o)
Kh Karen

Maria sagde ...

Hehe, jeg var lige ved at skrive, at de katte skulle passe på, du ikke gav DEM 2 gange på 30 grader med sæbe og skyllemiddel...!

Men ok, jeg kan heller ikke stå for billedet! Sikke en kær mittekat :-D

Karen sagde ...

Maria - jeg fik lige et billede på nethinden af 3 katte, der hænger til tørre på en bøjle (med tøjklemmer i halerne) henne ved radiatoren he-he, men nej....det nænner jeg ikke, hvem skulle jeg så sove i arm med?
Kh Karen

Louise sagde ...

Godt du satsede og vandt - vildt lækre støvler. En af mine kolleger siger nogle gange, vi kan vælge mellem at blive hængt, skudt eller brændt! Så kan du true med det næate gang :) Dejlig mis.

Karen sagde ...

Louise - Tak ;o) God idé, men jeg har bare denne følelse af, at de ikke tror på mig - hende skrupsakken på billedet hun spinder faktisk, når jeg skælder ud ;o)
Kh Karen

Nete sagde ...

Godt at du fik reddet dine støvler. Kan godt forstå at du ikke kan blive sur på misserne, de er skønne.
KH Nete

Uldbegavet sagde ...

Godt at støvlerne kunne reddes og roen genoprettes.
Det er en dejlig blog du har, den må jeg se mere til, så jeg har lige meldt mig til som læser nr. 100.

Karen sagde ...

Nete - ja, kattene er jo en del af familien - på godt og ondt - og jeg elsker mine uopdragne, forkælede og herskesyge katte!
Uldbegavet - Tak skal du ha' og velkommen til - dejligt at du har lyst til at læse med ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...