søndag den 4. december 2011

nyt på pindene - Tankestreg

Jeg kunne ikke holde ud at kigge på mine nøgne og arbejdsløse pinde - de frøs jo, de små stakler, så jeg kastede mig straks over Annette Danielsens "Tankestreg".
Det er et flot design, men...... (ja, nu håber jeg ikke, at jeg kommer til at fornærme nogen AD fans), men altså, jeg kan overhovedet ikke finde ud af at læse opskriften. Tingene bliver gentaget så mange gange, at jeg simpelthen farer vild i selve strikketøjet. Jeg valgte derfor at starte med et ærme....der er brugt 11 linjer på at beskrive lukning til ærmekuppel.....alle andre opskrifter jeg har set, kan altså klare det på 3 linjer.
Tankestreg af Annette Danielsen
fra bogen "Strik en Stund"

Nåh, men det var bare lidt brok. Tankestreg er virkelig lækker, og jeg håber, at min udgave bliver lige så flot.....for jeg kommer ganske givet til bruge opskriften som inspiration og rettesnor i forhold til maskeantal, men ellers? Ellers bliver det "Tankestreg" à la Karen ;o)

4 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Det lyder da lidt indviklet med den version af tankestreg, du har sat på pindene. Held og lykke med den.

Lea sagde ...

Jeg har jo endnu ikke den store strikkeerfaring - det er måske mit held når det kommer til ADs opskrifter for jeg synes jo det er dejligt nemt at forstå når opskriften er så "fyldig" :-)

Er sikker på du får en skøn Tankestreg af pindene - uanset om du følger opskriften eller ej :-)

Karen sagde ...

Kirsten - den skrider fremad....og da jeg ligesom var blevet enig med mig selv om at opgive opskriften....så gik det som en leg :-D
Lea - jeg tror desværre, at det er mig, den er gal med på det punkt...jeg bliver simpelthen så irriteret og mister tålmodigheden....for faktisk er det jo super godt at beskrive alt i detaljer som AD gør - men jeg er ved at have styr på min modificerede udgave af Tankestreg...nu skal den altså bare lige strikkes færdig, altså ;o)
Kh Karen

Lin sagde ...

Tankestreg er rigtig rigtig laekker. Kan godt foelge dig, for hendes opskrifter er " besvaerlige". Nogle gange ville et diagram vaere saa meget enklere at forstaa.:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...