lørdag den 21. januar 2012

Gerda update

Så blev min Gerda færdig - det har den faktisk været et stykke tid - den har allerede været brugt - OG JEG ELSKER DEN!!!!
Jeg valgte (som sædvanlig) at ændre i opskriften, så jeg i stedet for en lidt lang trøje fik en lang jakke - det fandt jeg nemlig pludselig ud af, at jeg manglede.
Mønsteret er ikke så besværligt, så efter de første 10 cm, så sidder det simpelthen på rygradden, så Gerda kan helt bestemt anbefales som tv-strik!


Lige efter Gerda gik jeg i gang med Paula, den blev faktisk også færdig, men jeg nåede knapt nok at få enderne hæftet før Paula var flyttet hjemmefra ;o) Jeg har en strik-glad, men ikke-strikkende kollega, som på stedet forelskede sig i den og vupti, så havde Paula skiftet adresse. Heldigvis har jeg da mere af det samme garn, så nu må jeg i gang med Paula 2 til mig selv.
Jeg har selvfølgelig også haft travlt med mine ombygninger - det skrider fremad - langsomt og sikkert, og jeg glæder mig HELT VILDT til at slippe for støv, murbrokker og rockwool ud over det hele :-D Specielt glæder jeg mig til at fylde min nye, indbyggede garnreol op - den skal bl.a.  bruges til at få alle mine garnrester frem i lyset - dem har jeg mange af, så jeg tænkte, at hvis de kom til at ligge, så jeg kunne se dem, så kunne det være, at jeg fik nogen af dem brugt!!!!! 

10 kommentarer:

Håndarbejde skal der til sagde ...

Den ser nu også rigtig dejlig ud , den Gerda....

Hyggehygge
Marianne

ps.. min moar hedder Gerda... :-)

Lis sagde ...

Hvor er den blevet smuk. Enkel og elegant mønster, i en smuk farve.
Den kan jeg godt forstå du er flyttet ind i.
Jeg har en veninde der hedder Gerda.

Kh. Lis

strikkeentusiasten sagde ...

Den er vel nok blevet lækker din Gerda - en rigtig hyggetrøje - farven er så skøn.

kh Jane

Uldbegavet sagde ...

Wow det er en flot trøje og en flot længde. Den er meget fin.
Det bliver godt at slippe af med murbrokkerne og i stedet få en garnreol, det er utroligt som alt garn kan virke nyt og spændende igen på den måde.

Karen sagde ...

Marianne - efter at have strikket denne cardigan kan jeg kun sige, at jeg elsker alle, der bærer navnet Gerda - så en hilsen herfra til din mor :-D
Lis - Tak skal du have - den er bare så skøn og varm, så det er bestemt et hit her på matriklen :-D
Jane - Tak skal du ha' :-D
Uldbegavet - Tak :-D Efter snart 5 års mere eller mindre non-stop ombygning, så er det skisme rart, at jeg er ved at kunne se en ende på det og en garnreol....det kan man jo altid bruge ;o)
Kh Karen

monaelisabeth sagde ...

wow for en smuk Gerda :o)
og hold op for et stort arbejde ! (som straks giver mig mindelser til den Rubinrøde, jeg kæmper med pt.)
Og min moster hed forresten Gerda :o)
hilsen Mona

Citronmoster sagde ...

Smuk, smuk trøje/jakke :)

Susan sagde ...

Dejlig trøje. Og en garnreol pynter i ethvert hjem :-)

Strikkeglæde sagde ...

Gerda ser skøn ud - kan vi ikke komme til at se den på?

Karen sagde ...

Mona - Gerda er virkelig et skønt design - og mønstret er okay i forhold til sværhedsgrad - det bedste er, at den bliver strikket på pind 6 - det giver hurtigt resultat, så arbejdet skred hurtigt frem :-D
Citronmoster - Tak skal du ha' :-D
Susan - Tak :-D Jeg ved slet ikke hvordan jeg har overlevet i alle de år uden garnreol ;o)
Strikkeglæde - Tak :-D Uhhhh, den med indhold - den er lidt svær for jeg er ekstremt kamerasky.....jeg arbejder på det - det lover jeg ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...