lørdag den 7. januar 2012

Lager optælling

Den 1. januar holdt jeg status!! Jeg hev alt mit garn op af skuffer og ud af skabe!!!! Jeg har nemlig fået nedskrevet min to-do liste og skulle så lige se, om jeg faktisk har garnet, der passer til div. projekter....... det bør jeg ha', for ved hjælp af papir, blyant og lommeregner nåede jeg frem til, at jeg er den lykkelige ejer af 12 kg 150 gr garn + "det løse" (= alle resterne). Jeg nåede op over de 12 kg, fordi jeg lige skulle i Rema, og de var så tarvelige at have en hel kasse med bomuldsgarn stående.....billig bomuldgarn!!!
Ja, så røg der lige 10 nøgler garn i kurven - det har den dejligste mørk-lilla farve (det kan man vist ikke se på billedet).
Så alt andet lige, så har jeg så meget garn på lager, at jeg ikke behøver tænke på garnkøb lige med det samme.....(det betyder jo ikke, at jeg ikke må købe garn, vel????) Hvor meget garn har du på lager?

20 kommentarer:

Joan B. sagde ...

Deligt med alt det garn og rigtig god ide med at skrive To-do liste, det er jo nemt at glemme, hvis der kommer en opskrift på tværs :)
Jeg har samlet alt mit garn men har ikke fået det vejet op endnu, men mener at have ca. 10 kg.

Hilde sagde ...

Jeg har også ett stort garnlager. Sist jeg så over det, hadde jeg 24,5 kg garn. Jeg elsker å kjøpe garn :-) Men når jeg skal strikke noe, så har jeg aldri det rette garnet. Har prøvd å slanke garnlageret flere ganger, men tror det har vokst seg enda større. MEN nå skal det slankes.....ikke mere garnkjøp på ei laaaaang stund (håper jeg)

mona sagde ...

Det kan jeg godt sige dig! -det vil jeg ikke skrive i " Det Offentlige Rum":-)) -men der er meget!! Og alle intensioner om at nedbringe lageret, strander den ene gang efter den anden. Men jeg er glad for mit garn, og går det jævnligt igennem, og måske bliver jeg 400 år!!

Strikkeglæde sagde ...

Det er da en fin beholdning, der er da nogle strikketimer.

Jeg har været i gang med at finde ud af hvormeget garn jeg har stashed i Ravelry og dte er meget - det kommer på min blog om et stykke tid.

God fornøjelse med strikningen.

marion sagde ...

det var ellers en god ide, men det orker jeg simpelthen ikke lige nu, for tror godt at jeg kan slå de 12 kg... men har et ok overblik efter jeg fik min strikkeværelse men der ligger stadig lidt hist og her, som der lige skal ryddes lidt op i men shhh det siger vi ikke til nogen..

men må være dejligt at have orden på tilbudet.... og tror ikke jeg kan tåle at gå i rema... :-)

Citronmoster sagde ...

Jeg kommer nok godt over 12 kilo og det er herligt med et velassorteret lager :)

Håndarbejde skal der til sagde ...

Uhhhh det tør jeg slet slet slet ikke begynde at regne på....

Men.. ca... 5-7 kg som er her oppe..

Nede i kld.......... uhhhh det tror jeg slet slet ikke vi skal tænke på..

Hyggehygge
Marianne

Fru Knudsen sagde ...

Jeg har de samme planer som dig m.h.t. status og to-do liste. Måske tør jeg regne sammen på mængden, men det er meget. I går kom der alene, hold fast, 5 kg med hjem, til billig penge

Karen sagde ...

Ud fra de indkomne kommentarer kan jeg vist kun konkludere, at vi er en værre samling garn-aholics alle sammen - og det glæder mig, at I faktisk alle sammen har MEGET mere garn end jeg - så har jeg jo noget at leve op til (he-he)
Håber vi alle får et godt strik år ;o)
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Jeg er nu også indehaver af et stort og bugnende garnlager bestående af primært uldgarn. Hvor meget vil jeg ikke røbe, men det kan godt slå dine 12 kg nogle gange.
Jeg synes dog, at som garnnørd har man lov til at have et velfyldt lager. Hvem kan vel forestille sig en kok uden køkkenknive, eller en bager uden mel?

Margit sagde ...

Jeg er selv igang med en TO Do - peeew ha :) og herlig strikkeblog du har :)

Karen sagde ...

Uldbegavet - der har du da en pointe - sikke et godt argument!!!!
Margit - Tak skal du ha' og velkommen til. God arbejdslyst med to-do listen - man finder hurtig ud af, at den er meget længere end man egentlig regnede med ;o)
Kh Karen

Bebiane sagde ...

Du er modig, at du sådan tæller lageret op :-)))held og lykke med dine fremtidige projekter.

Lykke sagde ...

Uh, jeg tør slet ikke tælle! Det meste at mit lager er vist rester og til de fleste projekter skal der suppleres med mere garn, så jeg kan sagtens købe mere (hvis du altså spørger mig og ikke min mand!)

Karen sagde ...

Bebiane - ja lidt mod skal der til, men jeg har da givet familien et referat af alle jeres søde kommentarer, og de så næsten ikke underlige ud i hovedet, da jeg fremførte, at jeg jo naturligvis havde brug for mere garn ;o) Og tak!!
Lykke - altså, der er så meget mænd ikke forstår.....og det der med garn er vist en af tingene ;o)
Kh Karen

Fruen sagde ...

Jeg tænker slet ikke i kg men i isolering;-) Gamle huse skal være godt isoleret, så jo mere desto bedre. Alt med måde, det ville være SÅ surt at løbe tør for sit yndlingsgarn eller spindefibre hvis man sneede inde .
Hilsen Kis

Kirsten sagde ...

Jeg orker ikke at tale om garnlager ;O)) Jeg ved bare at jeg bestemt ikke mangler garn og jeg er helt enig med Fruen - gamle huse skal holdes isoleret ;O))
Godt køb fra Rema og jo farven er smuk!

Karen sagde ...

Kis - ISOLERING???? Fantastisk måde at anskue garn på....jeg bor jo i et gammelt hus, og jeg er jo ved at bygge om - og ja, man ved aldrig hvornår man sneer inde :-D
Kirsten - måske skulle jeg også fremover afholde mig fra at lave optælling....nu er jeg jo blevet helt "garnbevidst" og føler mig slet ikke fristet til at smutte forbi "garnpusheren". Og tak - farven er lidt svær at se, men jeg elsker lilla :-D
Kh Karen

Fru Larsen sagde ...

Hi hi det tilbud fandt jeg også i vores lokale Netto. Super billig garn er IKKE til at gå udenom :))

Karen sagde ...

Fru Larsen - nej vel? Når det er så billigt, så er man da bare nødt til at købe ;o)
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...