torsdag den 26. januar 2012

Paula (Mere Feminin Strik) - update

Så er Paula monteret, vasket og tørret.

Jeg er super tilfreds med den - den er én mønster rapport længere end i opskriften, og så er den 2 striber bredere (jeg ønskede lidt mere vidde, så jeg kunne bevæge armene mere frit).
Som tidligere nævnt er den strikket i Mor Åse garn fra Sandnes, og det er virkelig nemt at strikke i. Jeg har brugt ca. 400 gr til denne udgave af Paula. 
Jeg begyndte selvfølgelig på et andet strikketøj i det øjeblik Paula var i kommet af pindene, men det kommer der altså først billeder af, når jeg er kommet så langt, at man faktisk kan se hoved og hale på det......og så kommer der en ordenlig gang brok over opskriften og dens fejl og mangler.....den slags er altså vildt irriterende - altså fejlene og manglerne - ikke mit brok, for det er berettiget....og jeg ææææælsker at brokke mig ;o)

17 kommentarer:

Zarina sagde ...

ej den er bar lækker, har overvejet at strikke samme model, den er bar lækker. den bliver du helt sikker glad for.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot i meleret garn. Og jeg sidder klar till at læse dit brok ;) (er nysgerrig efter at se hvad du nu har på pindene)God aften til dig :)

Karen sagde ...

Zarina - Tak :-D Jeg er sikker på, at jeg kommer til at elske den - kan virkelig anbefale den og opskriften er bare så nem at gå til :-D
Citronmoster - Tak skal du ha'. Dejligt med et lydhør (brok)publikum ;o) Jeg kan afsløre så meget, at det er en sweater med hulmønster, snoninger i flere størrelser og "bobler" - sådan en slags ALT-I-EN ting ;o)
Kh Karen

monaelisabeth sagde ...

jeg kan godt forstå du er tilfreds med den Paula, for den er da godt nok blevet flot :o)
mvh Mona

Strikkeglæde sagde ...

Den ser skøn ud - forlængelserne ser fornuftige ud :-)

Helle sagde ...

Hvor ser den bare lækker ud, kan godt forstå, at du er glad for den :-)

Venter i spænding på at se det næste projekt - det lyder spændende med både hulmønster, snoninger osv.

Uldbegavet sagde ...

Den er vel nok blevet flot. Jeg har selv strikket den og ligesom du har jeg også valgt at gøre den lidt længere med en ekstra mønsterbort.
Det er irriterende når opskrifterne er mangelfulde, men jeg kan nu også blive irriteret når de er for detaljerede.

mona sagde ...

Den er altså blevet rigtig god Karen. Jeg har strikket den i et tyndere garn, men nu tror jeg da liiige!!
Opskrifter med fejl - det er lige til at få dårlige nerver over - der er få ting, der kan gøre mig mere ophidset end det.

Lydert sagde ...

Den er søreme blevet rigtig flot, jeg må da vist overveje, om ikke jeg er nødt til også at bruge mit garn til en Paula - når jeg lige er færdig med - og med osv :)

Lis sagde ...

Det er da en ualmindelig køn Poncho i meleret garn.
jeg må da vist have den på min to-do liste.

Kh. Lis

Lea sagde ...

Jamen, jeg er altså vildt imponeret over at du strikker flere af samme model så hurtigt efter hinanden!!! Sejt!!

Denne Paula er lækker i Mor Åse :-) Er sikker på du får brugt den meget - og den ekstra bredde og vidde er bestemt en god ide - især hvis den skal bruges udendørs til foråret; så er der jo bedre plads til en varm trøje under......

Jeg har lige strikket min første Paula....

Glæder mig til at høre om dit nye projekt!!! Lyder "spændende" med lige lovligt mange udfordringer i form af fejl og mangler!

Kludemutter sagde ...

Ja, det er en super godt poncho ;)
Fin udgave du har strikket, lige til at putte dig i.

Yt

Karen sagde ...

Mona - Tak skal du ha' :-D
Strikkeglæde - Tak :-D Forlængelserne var nødvendige, for jeg er 1.80 høj, og jeg syntes ærlig talt, at den 1. udgave var liiiige en anelse for kort.
Helle - Tak :-D Ja, mit næste projekt skulle være lidt mere "kompliceret" tænkte jeg ;o)
Uldbegavet - Ja det er rart, at have lidt mere bevægelsesfrihed. Du har fuldstændig ret! Derfor har jeg det svært med Annette Danielsens opskrifter - det gør mig irriteret, når der bruges spalteplads på ting, som er selvindlysende!
Mona - Tak :-D Ja jeg må indrømme, at Paula har "omvendt" mig i forhold til ponchoer - dem kommer jeg til at strikke flere af ;o)Fejl i opskrifter får mit blodtryk op i det røde felt - hverken mere eller mindre!!!!
Lydert - Tak :-D Åh ja, de to-do-lister..... ;o)
Lea - Paula var så hurtig og nem at strikke - sammenlagt tog det en uge at strikke de 2 udgaver, så jeg nåede ikke at kede mig....desuden er der jo ingen nævneværdig montering - og DET sætter jeg stor pris på :-D Ja, mit nye projekt fik en lidt langsom start, men nu går det forrygende ;o)
Kludemutter - Tak :-D Ja den er altså dejlig lige at tage på i disse kolde dage :-D
Kh Karen

Joan B. sagde ...

Ja, den ser lækker ud og god at varme sig i på kolde dage som nu. Flot og anvendelig i det melerede garn.

Karen sagde ...

Joan - Tak :-D Ja, den bliver lidt mere rå i det, men nu har jeg liiiige set en fantastisk flot Paula i ensfarvet garn....så lur mig, om ikke der snart dukker en anden Paula op på mine pinde
Kh Karen

Suzanne sagde ...

Den er superflot og jeg er inde i en periode hvor jeg er vild med gråt, er mønstret svært at lave?

Karen Jensen sagde ...

Hej Suzanne, undskyld jeg først får svaret nu - nej, den er slet ikke svær - som jeg husker det strikkede jeg 2 paulaer på mindre end 1½ uge
Kh Karen
ps gråt er altid flot :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...