mandag den 20. februar 2012

Færdig med fletninger, snoninger, bobler og huller ;o)

Så blev min super-avancerede sweater med snoninger osv færdig - det tog en krig at overtale monteringsfeen til at gå i gang, for der var godt nok mange "løse ender", men det lykkedes og nu er "vidunderet" så færdigt!
Opskriften er fra Kreativ Strik nr 12/2011 og garnet er Mor Aase fra Sandnesgarn. Opskriften er fyldt med fejl og mangler, men når de er gennemskuet, så er det en superlet opskrift, som slet ikke er så avanceret for først antaget.
Jeg har naturligvis allerede noget nyt på pindene - noget, hvor der ikke er så meget som en eneste snoning, og hvor mønstret kan læres udenad på ca. 7 sekunder. Det er et garn-reste-projekt, men mere om det, når jeg er kommet lidt længere ;o)

19 kommentarer:

Lykke sagde ...

Hvor er det godt du fik kæmpet dig igennem, for den er godt nok blevet god! Kan godt lide de store snoninger :-)

strikkeentusiasten sagde ...

For søren hvor er den flot og imponerende når du har skulle kæmpe dig igennem en dårlig opskrift tillige.

kh Jane

Lis sagde ...

Den er flot, smuk og ser lækker ud.

Jeg er jo helt vild med Aran mønstre og har både blad og garn, så måske :O) skulle jeg lige slå lidt op.
Er det let at gennemskue fejlene eller er det bare bøvl på bøvl ?

Den er så fin, synes jeg altså.

Rester der bruges til noget spændende, uhh det glæder jeg mig så også lige til at se mere til.

Kh. Lis

Karen sagde ...

Lykke - Tak :-D I den brede snoning skal man bryde tråden ved hver snoning = MANGE løse ender ;o)
Jane - Tak skal du ha' :-D
Kh Karen

Lis sagde ...

Kære Karen,
Jeg læste så lige dit forige indlæg, jeg hopper over lige pt, for uhh jeg skal jo pludselig tænke, tænke og være vågen.

Men flot det er den altså blevet.
Har du kontaktet Kreativ strik, det synes jeg du skal gøre, så de kan ændre på deres korrekturlæsning så det også bliver gjort!!!

Kh. Lis

Karen sagde ...

Lis - TAK :-D jeg har beskrevet fejlene i et tidligere indlæg - de er til at gennemskue - det er i beskrivelsen af ribben, boblerne og så er der bøvl med hulmønstret (det dobbelte omslag skal på vrangen strikkes vrang+ret og ikke som vist i diagrammet 2 vrang)- ellers er det en trøje, der næsten strikker sig selv.
Mit reste-projekt kommer sikkert i morgen ;o)

monaelisabeth sagde ...

hvor er den da bare blevet hammer-flot !
hilsen Mona

annettes kreativiteter sagde ...

Utrolig flot trøje du har strikket. Kedeligt med fejl i opskriften, det var godt du kunne gennemskue dem. Hilsen Annette

Kludemutter sagde ...

Godt du holdte ud, den er blever meget flot.
En dejlig vams.

Yt

Garn, hund & kat sagde ...

Den er godt nok fin :-)

Og sikke forandringer I jeres hjem også - wow så aktiv du er :-)

Garn, hund & kat sagde ...

Den er godt nok fin :-)

Og sikke forandringer I jeres hjem også - wow så aktiv du er :-)

Kirsten Amstrup sagde ...

Flot stykke arbejde.

Lea sagde ...

Hvor var det godt du kunne tyde opskriften trods de mange fejl - det endte jo med at blive en rigtig skøn sweater!!!

Liberta alias Pia sagde ...

Wauw, den er vildt flot. Det er irriterende, når der er fejl i opskrifter, men godt at du hurtigt fik styr på dem.

Zarina sagde ...

ej hvor ser den lækker ud, godt du kunne gennemskue fejl og mangler i opskriften.

Karen sagde ...

Monaelisabeth - Tak :-D
Annette - Tak :-D Fejlene kunne gennemskues, og så var det bare der ud af ;o)
Kludemutter - den er bare så lækker og varm - den bliver helt sikkert en af mine vinter-favoritter :-D
Rikke - Tak :-D Ja mit hus er vokset med 50 m2 - nu mangler jeg bare de sidste 30 m2, men jeg er kørt lidt sur i byggestøvet pt....og du ved jo nok, at lediggang er roden til alt ondt ;o)
Kirsten - Tak :-D
Lea - Tak :-D Jeg er allerede total glad for den
Pia - Tak :-D
Zarina - Tak ;o)
Kh Karen

Nete sagde ...

Hold da op hvor er den lækker.

Karen sagde ...

Nete - tak skal du ha' - den er også dejlig varm ;o)
Kh Karen

Miss.Møllebo sagde ...


Ja vi er jo nogle der prøver at få brugt alle vores gode "ender" Er selv lige gået i gang med en drengesweater i uld-restegarn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...